طرز تهیه کمپوت گلابی

کمپوت گلابی در شیشه برای اسهال و در بارداری برای نوزاد خواص برای معده قیمت

کمپوت گلابی به خاطر وجود فیبری که در خود دارد باعث پیشگیری از یبوست میشود و همچنین باعث تنظیم کار کرد روده خواهد شد . افرادی که از یبوست رنج میبرند میتوانند با مصرف روزانه گلابی مشکل خود را بر طرف نمایند .

مواد لازم برای تهیه کمپوت

مواد لازم برای تهیه کمپوت

  • گلابی ۱ کیلو
  • شکر۱ و ۱/۲ لیوان
  • آبلیمو۱ قاشف غذا خوری
  • آب
  • ۴ لیوان
  • زعفران به مقدار لازم
دستور پخت

طرز تهیه کمپوت گلابی 🍐

مرحله اول

برای تهیه کمپوت گلابی پس از اینکه میوه ها را به خوبی تمیز کردید و پوست آنها را جدا کردید توجه داشته باشید که نباید دم آن ها را بگیرید درون قابلمه ۴ لیوان آب ریخته سپس شکر و آبلیمو را به آن اضافه کنید صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند .

مرحله دوم

در این مرحله و زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد گلابی ها را همراه با زعفران به شربت اضافه کنید . وقتی احساس کردید که گلابی ها پخته و نرم شده اند اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید تا کمپوت خانگی شما در دمای محیط خنک شود سپس گلابی ها را درون یخچال قرار داده و آماده برای مصرف می باشد .

طرز تهیه کمپوت با ماندگاری بالا

اگر میخواهید کمپوت خوشمزه شما پس از پایان پخت سفید و شفاف باشد ، زمانی که پوست آن ها را جدا کردید یک کاسه از مخلوط آب سرد و سرکه تهیه کنید و گلابی ها را پس از پوست گرفتن فوری درون کاسه قرار دهید .

در بارداری

نقل است که اگر گلابی را شما ناشتا میل نمایید نطفه پاک میشود و فرزند شما نیکو خواهد شد . همچنین روایت است که خوردن گلابی توسط پدر و مادر باعث زیبایی چهره کودک میشود . این میوه باعث قوت قلب نوزاد و پاکی معده کودک و دلیری و زیبایی بچه شما خواهد شد .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 25 بهمن 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.