طرز تهیه ترشی مشهدی

طرز تهیه ترشی مشهدی اشرف بانو و آقای جواد جوادی با رب گوجه فراگی

ترشی مشهدی یا سالاد زمستانی یک ترشی بسیار خوش رنگ با طعم بسیار ملایم و دلنشین که شاکله اصلی آن را گوجه فرنگی تشکیل می دهد و طعم آن بسیار دلنشین تر از ترشی های تند و تیز خوزستانی می باشد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه ترشی مشهدی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی
گل کلم پاک شده۱ کیلو
گوجه فرنگیدو کیلو
کلم برگ خورد شده۲۰۰ گرم
هویج خورد شده۲۰۰ گرم
ساقه کرفس خورد شده۲۰۰ گرم
خیاز خورد شده۲۰۰ گرم
فلفل سبز تند و شیرین۱۰۰ گرم
سیر۲۰۰ گرم
سرکه۲ لیوان
نمک ، فلفل قرمزبدلخواه

طرز تهیه ترشی مشهدی

مرحله ۱

برای تهیه ترشی مشهدی ابتدای کار سبزیجات را شسته و خرد کنید آن ها را برای مدت زمان ۲۴ ساعت روی پارچه تمیز پهن کنید تا آب اضافی آن کاملاً گرفته شود و خشک شوند ، حالا پوست گوجه ها را بگیرید و آنها را بصورت پوره آماده کنید.

مرحله ۲

گوجه فرنگی پوره شده را در قابلمه ریخته و برای مدت زمان ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا کمی غلیظ شود پس از انجام این کار دو قاشق سیاه دانه را تفت دهید و همراه با دو لیوان سرکه و ۲ قاشق غذاخوری نمک به گوجه ها اضافه کنید . نصف سیر را هم بصورت پوره درآورید و به گوجه ها اضافه کنید . حالا اجاق گاز را خاموش نمایید.

مرحله ۳

پس از اینکه گوجه ها از حالت داغ بودن خارج شدن تمام سبزیجات را به آن اضافه کنید سپس درون ظرف های شیشه ای بریزید و پس از اینکه خنک شدند درب شیشه ها را ببندید و درون یخچال قرار دهید این ترشی خوشمزه خانگی بعد از گذشت دو هفته آماده برای مصرف می باشد برای تهیه آن نیاز به استفاده از سبزیجات معطر و ادویه نیست.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 15 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.