طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

کنسرو نخود فرنگی را درب منزل و بدون استفاده از افزودنی های غیرمجاز تهیه کنید و از آن در کنار انواع غذاها و سالادها استفاده نمایید. بهترین زمان برای تهیه این کنسرو فصل بهار می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کنسرو
نمک۳ قاشق غذاخوری
نخود فرنگی۱ کیلو
سرکهیک استکان
آب لیموی تازهیک لیوان

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی

مرحله اول

نخود ها را از غلاف جدا کنید، نخودهای سبز رنگ و یک اندازه را جدا کنید درون آبکش بریزید و خیلی تمیز بشویید، یک قابلمه متوسط روی اجاق گاز قرار داده و مقداری آب اضافه کنید یک قاشق نمک و یک استکان سرکه به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دوم

اضافه کردن سرکه برای براق شدن نخود ها می باشد همچنین سرکه می‌تواند بوی نامطبوع نخودها را از بین ببرد. در ضمن یکی دیگر از خواص مهم سرکه این است که ماندگاری کنسرو شما را بیشتر می‌کند.

مرحله سوم

برای اینکه کنسرو شما عطر و طعم بهتری داشته باشد می توانید از یک لیوان آب لیموی تازه هم استفاده کنید. هنگامی که آب شروع به جوشیدن کرد باید نخود ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه بجوشد.

مرحله چهارم

یکی از فوت و فن های تهیه کنسرو این است که نباید در قابلمه را ببندید چون این کار باعث تیره شدن رنگ نخود میشود. در هنگام جوشیدن مدام کف روی آب را بگیرید، با این کار آب سر نمیره و کنسرو شما شفاف و خوشرنگ میشود.

مرحله پنجم

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه یک لگن مناسب زیر آبکش گذاشته و نخود ها را آبکش کنید به آب آن نیاز دارید. اجازه دهید تا کمی از داغی بیفتد و خنک شوند اگر آن را یکدفعه و داغ درون شیشه ها بریزید، شیشه های شما ترک بر میدارد.

مرحله ششم

سعی کنید از شیشه‌های درب فلزی استفاده کنید، شیشه ها را قبل از استفاده به خوبی شسته و آنها را کاملا خشک کنید. حالا نخود ها را همراه با آبی که در لگن ریخته بودید درون شیشه آب بریزید و درب آنها را محکم ببندید.

مرحله هفتم

مقدار آب باید در حدی باشد که روی نخودها را کاملاً بپوشاند کمی از نخودها را بخورید اگر احساس کردید به نمک نیاز دارد مقداری نمک به آن اضافه کنید تا مثل کنسرو های بازاری طعم شوری داشته باشد.

مرحله هشتم

سعی کنید برای تهیه کنسرو از نمک دریا استفاده کنید. حالا شیشه ها را درون قابلمه قرار دهید و تا زیر در آنها آب بریزید اگر شیشه ها سرد بود آب سرد اضافه کنید و اگر گرم بود آب ولرم درون قابلمه بریزید.

مرحله نهم

گاز را روشن کنید و دمای آن را در حالت متوسط رو به بالا قرار دهید،اجازه دهید تا در همان حالت شروع به جوشیدن کند. برای ۲۰ دقیقه باید شیشه ها در آب بجوشد سپس اجاق را خاموش کنید و اجازه دهید تا سرد شود.

مرحله دهم

شیشه ها را به صورت وارونه برای مدت زمان ۱۲ ساعت قرار دهید تا حسابی هواگیری شوند اگر شیشه های کنسرو شما آب پس داد باید این عمل را دوباره تکرار کنید. شیشه ها را درون یخچال گذاشته و از کنسرو استفاده کنید. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 7 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.