طرز تهیه سرکه سیب فوری

طرز تهیه سرکه سیب خانگی بدون کپک طرز تهیه سرکه به روش سنتی طرز تهیه سرکه سیب با شکر طرز تهیه سرکه سیب خیراندیش طرز تهیه سرکه سیب با نخود طرز تهیه سرکه سیب خانگی با پوست سیب طرز تهیه سرکه سیب تصویری طرز تهیه سرکه سیب رزا منتظمی

سرکه سیب فوری را به روش محلی تهیه کنید و از خواص این سرکه سالم و مفید بهره مند شوید. یک چربی زدای عالی برای کلیه و کبد می باشد ‌. مصرف آن باعث کاهش کلسترول خون می‌شود ، سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت خواهد کرد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سرکه سیب فوری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای سرکه سیب خانگی
سیب درختی(هر نوع سیبی که باشد فرقی ندارد)
شکربرای هر ۱۰ کیلو سیب نیم‌کیلو
آب بدون کلر (آب معدنی)جوشیده و سرد شده باشد

طرز تهیه سرکه سیب فوری

مرحله اول

برای تهیه سرکه سیب خانگی پس از اینکه سیب ها را شستید چوب‌های سر آن را جدا کرده و آنها را خرد نمایید ، حالا میوه های خرد شده را درون یک دبه مناسب بریزید سپس شکر را به آن اضافه کنید حالا نوبت اضافه کردن آب می باشد مقدار آب در حدی باشد که روی سیب ها را کاملا بپوشاند .

مرحله دوم

یکی از نکات مهم برای تهیه سرکه این است که درب آن را به صورت نیمه باز قرار دهید ، تا هوا درون آن جریان داشته باشد ، این کار شما باعث جلوگیری از کپک زدن سرکه خواهد شد . اکنون دبه را در مکانی گرم قرار دهید ( آفتاب بهتر است ) باعث می‌شود سرکه زودتر ترش شود و کرم نخواهد زد . دمای مناسب برای این کار بین ۲۵ الی ۳۰ درجه می‌باشد .

مرحله سوم

بعد از چهار الی یک هفته مگس سرکه جذب بوی میوه می شود و همین امر باعث تخمک گذاری آن درون دبه خواهد شد ، با این فعل و انفعالات مگس ، سرکه شما ترش و تیز خواهد شد . توجه داشته باشید که یک چهارم دبه باید خالی باشد . بعد از گذشت ۷ هفته میتوانید سرکه را از صافی رد کنید .

نکات مهم

سعی کنید برای تهیه این سرکه از میوه های با کیفیت استفاده کنید ترکیب سیب های مختلف هم مفید می‌تواند باشد . از سیب های رسیده و شیرین استفاده کنید قبل از خرد کردن آنها را در آب سرد بشویید ، برای تهیه سرکه نباید از ظرف های فلزی استفاده کنید . مقدار آب در حدی که روی میوه‌ها را بپوشاند کافیست . برای هر دانه سیب ۴ گرم شکر کافیست .

نکته های مفید

مواد را در طول روز برای دوبار و با کفگیر چوبی هم بزنید تا فرایند تخمیر زودتر و با کیفیت تر انجام شود . تقریباً بعد از گذشت دو هفته که میوه ها درون دبه ته نشین شوند فرایند تخمیر انجام شده است بعد از اینکه آن را از صافی رد کردید درون شیشه ریخته و روی آن را با پارچه بپوشانید.

منبع:ako__food

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.