طرز تهیه سس کچاپ گوجه فرنگی

سس کچاپ گوجه فرنگی با طعم تند و رب چگونه درست میشود

سس کچاپ گوجه فرنگی خانگی خوشمزه و خوش رنگ را باید با استفاده از گوجه های تازه و قرمز رنگ تهیه نمایید . نکات مهم سس کچاپ ؛ سعی کنید از سرکه های محلی و خانگی استفاده کنید . میتوانید عسل را جایگیزین شکر سفید و شکر قهوه ای نمایید .

مواد لازم برای تهیه سس

روغنکمی
پیازیک‌عدد بزرگ نگینی خرد شده
گوجه فرنگی۱ کیلو گرم
رب۱ ق غ ب دلخواه
سرکه سفید یا قرمزنصف لیوان
نشاسته ذرت۱ ق غ
شکر قهوه‌ای۱ ق غ
شکر سفید۱ ق غ
نمک، فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه و پودر سیرب میزان لازم
پودر سیر نداشتینسه حبه سیر رو درسته بندازین و بعد در بیارین از سس

سس کچاپ طرز تهیه سس گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه سس کچاپ گوجه فرنگی خوشمزه و خاص ابتدا قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید سپس روغن را اضافه کنید هنگامی که روغن داغ شد پیازهای خرد شده را درون روغن داغ ریخته تا طلایی رنگ شوند پس از انجام این کار پروژه های خرد شده را درون قابلمه بریزید و حرارت را کم کنید تا گوجه ها آب بیندازند .

مرحله دوم

در مرحله بعد و پس از اینکه گوجه را با پیاز به‌خوبی مخلوط کردیم آن را از درون یک صافی رد می کنیم تا تفاله های آن گرفته شود دوباره این سس خانگی را بر روی حرارت ملایم قرار می دهیم پس از انجام این کار شکر ها را همراه با ادویه جات به سس مخصوص اضافه میکنیم و برای دو دقیقه این مواد را با هم مخلوط کرده و تفت میدهیم اکنون نشاسته ذرت و سرکه را با هم مخلوط کرده و به سس اضافه میکنیم .

مرحله سوم

در مرحله و نوبت به واقعی کردن رب گوجه‌فرنگی می‌رسد مواد را مرتب هم می‌زنیم تا آب آن بخار شده و سس غلیظ شود اکنون سس آماده شده را درون ظرف دربسته ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم توجه داشته باشید که برای پخت سس حتما از حرارت ملایم و پایین استفاده کنید . چون اگر در هنگام پخت حرارت بالا باشد و ته بگیرد سس شما تلخ و بدمزه می‌شود . با اضافه کردن فلفل تند و یا شکر زیاد طعم سس خانگی مناسب برای انواع ساندویچ های خانگی را باب میل خود تهیه کنید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.