طرز تهیه ترشی خرمالو

طرز تهیه ترشی خرمالو وحشی طرز تهیه ترشی لیته خرمالو با خرمالوی کال چی درست کنیم فیلم طرز تهیه سرکه خرمالو خانگی ترشک خرمالو ترشی خرما با سرکه چطور سرکه خرمالو درست کنیم

ترشی خرمالو پاییز یکی از متفاوت ترین و خوشمزه ترین ترشی های ایرانی که حتماً طعم و مزه آن را خواهید پسندید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی خرمالو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی
خرمالو۵ عدد
سرکه سیب۱٫۵ پیمانه
شکر۲/۳ پیمانه
زنجبیلیک تکه ۲ سانتی
فلفل قرمز۱/۲ ق چایخوری
نمک۱ ق غذاخوری
فلفل سیاه۱٫۲ ق چایخوری
زعفران۱/۸ قلیایی

طرز تهیه ترشی خرمالو

مرحله اول

برای تهیه این ترشی باید مواد را بپزید به این صورت که خرمالو را به صورت عرضی برش بزنید، سپس تکه های میوه را مرتب و به آرامی درون شیشه قرار دهید. حالا قابلمه را آماده کنید و موادی را که ذکر میکنیم درون آن بریزید.

مرحله دوم

سرکه را با شکر و سایر ادویه ها که شامل زنجبیل و فلفل قرمز و نمک و فلفل سیاه و زعفران میباشد درون ظرف بریزید. اجازه دهید تا با حرارت ملایم مواد درون سرکه حل شوند و سرکه کمی بجوشد.

مرحله سوم

اجاق گاز را خاموش کنید حالا صبر کنید تا سرکه خنک شود. پس از خنک شدن سرکه را روی خرمالوها درون شیشه بریزید. تقریباً ۱/۴ شیشه را خالی بگذارید و آن را تا لبه پر کنید. درب ظرف را ببندید و لبه های آن را تمیز کنید.

مرحله چهارم

مقداری آب جوش آماده کنید و شیشه را برای مدت زمان ۱۰ دقیقه درون آب جوش قرار دهید. بعد از گذشت این زمان شیشه را خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود. شیشه را درون یخچال قرار دهید.

مرحله پنجم

بعد از گذشت ۲۴ ساعت این ترشی خانگی آماده برای مصرف شده است، اگر میخواهید از یک ترشی جا افتاده استفاده کنید بهتر است که برای یک هفته یا بیشتر اجازه دهید تا درون یخچال بماند سپس درب آن را باز کنید.

منبع:shirazroyal

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.