طرز تهیه ترشی کلم برگ سفید

طرز تهیه ترشی کلم برگ سفید خوزستانی ساده خوشمزه و تند

ترشی کلم برگ سفید ترکیه ای به سبک مردم این کشور دستور پخت این چاشنی خوشمزه خانگی با ترشی های ایرانی بسیار متفاوت می باشد و شما برای تنوع می توانید از آن استفاده نمایید .

مواد لازم برای ترشی کلم سفید

کلم برگ۳تا ۵ کیلو
فلفل سبز تند۴تا ۵عدد
بوته سیر۲تا
اب۳لیتر
نمک دریایی۵قاشق غذاخوری
جوهر لیمو۱قاشق چایخوری
سرکه۱لیوان
نخودنصف استکان
شوید یا جعفرییه دسته کوچیک

طرز تهیه ترشی کلم برگ سفید

مرحله اول

برای تهیه ترشی کلم برگ سفید ترکیه ای و خوشمزه ابتدا باید برگهای کلم را از آن جدا کنید و درون آبکش ریخته و به خوبی آنها را بشویید سپس در اندازه‌های درشت برگهای کلم سفید را خرد کنید سپس برگها را درون یک لگن آب جوش ریخته و به آنها نمک را اضافه نمایید .

مرحله دوم

اجازه دهید تا کلم های خرد شده درون آب جوش برای مدت زمان دو الی سه ساعت باقی بمانند سپس آن ها را آبکش کرده و برگ ها را دوباره زیر آب گرفته و بشویید . اکنون شیشه های مخصوص ترشی را آماده کنید و درون آن ها نخود بریزید ، درون یک کاسه جداگانه آب را همراه با نمک و سرکه و جوهر لیمو مخلوط کنید حتماً از آب جوشیده شده ولرم استفاده کنید برای این کار .

مرحله سوم

در مرحله بعدی کلم برگ ها را درون شیشه ها بریزید و لابلای آنها سیر های پوست کنده شده را همراه با فلفل سبز قرار دهید تا شیشه ها پر شوند روی آنها را با شوید تازه یا جعفری پوشانید سپس با مخلوط آب و نمک و سرکه شیشه ها را به صورت کامل پر کنید ، دور از نور برای ده روز نگهداری کنید ، بعد از آن میتوانید ترشی کلم را در یخچال قرار داده و نوش جان کنید .

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 18 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.