طرز تهیه ترشی مخلوط ریز

طرز تهیه ترشی مخلوط ریز فوری تبریزی و بندری با طعم تند و ملس با سرکه محلی

ترشی مخلوط ریز یکی دیگر از انواع مختلف ترشی های ایرانی می‌باشد که در اوایل فصل پاییز آن را مهیا میکنند، ترشی را معمولاً در کنار وعده های ناهار و شام مصرف می‌کنند و باعث هضم بهتر غذا می‌شود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی مخلوط ریز در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ترشی مخلوط
هویج۳ عدد
خیار۲ عدد
گل کلم۲۰۰ گرم
سیر۱ بوته
فلفل۳ عدد
نمک۱ قاشق
سرکهب مقدار لازم
سبزی ها(کرفس_شویید_جعفری)ب مقدار لازم

طرز تهیه ترشی مخلوط ریز

مرحله اول

برای تهیه ترشی بهتر است ابتدا سبزیجات و صیفی جات خود را درون آب و سرکه بریزید تا کمی ضدعفونی شوند سپس آنها را زیر شیر آب گرفته و به خوبی بشویید تا آلودگی ها کاملاً برطرف شوند.

مرحله دوم

مواد را درون آبکش ریخته و اجازه دهید تا آب آن کاملا گرفته شود و خشک شوند به صورت جداگانه تمام مواد را که شامل هویج و خیار و گل کلم می‌شود در ابعاد ریز خرد کنید، سبزیجات را هم خرد نمایید.

مرحله سوم

حبه های سیر را هم پوست گرفته و آنها را خرد کنید، تمام مواد را با هم مخلوط نمایید ظرفهای مخصوص ترشی را آماده کرده و با مواد ترشی آنها را پر کنید. سرکه و نمک را با هم مخلوط کرده و ظروف خود را با آن پر کنید.

مرحله چهارم

روی ظرف ها پلاستیک فریزر قرار داده و بعد از آن درب ظرف را ببندید به صورتی که هوا نکشد. ظرف ها را درون یک مکان تاریک و خنک و دور از نور آفتاب قرار دهید تا ترشی شما جا افتاده و آماده برای مصرف شود.

منبع : sabat_serk

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.