طرز تهیه سرکه سیب طبیعی

طرز تهیه سرکه سیب دکتر خیراندیش طرز تهیه سرکه سیب خانگی بدون کپک طرز تهیه سرکه سیب تصویری طرز تهیه سرکه سیب با نخود طرز تهیه سرکه سیب رزا منتظمی طرز تهیه سرکه سیب با شکر طرز تهیه سرکه سیب با نان طرز تهیه سرکه سیب با پوست سیب

این سرکه پر از خاصیت که طرفداران زیادی دارد را با روش های مختلف تهیه میکنند، مانند افزودن نان و مخمر و نمک. در این روش شما از هیچگونه افزودنی استفاده نخواهید کرد. استفاده از سیب های لک دار ایرادی نخواهد داشت.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سرکه سیب طبیعی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
سیب زرد و قرمزبه میزان لازم
شکربه ازای هر کیلو سیب ۲قاشق غذا خوری
آب جوشیده سرد شده یا آب تصفیهبه میزان لازم

طرز تهیه سرکه سیب طبیعی

مرحله اول

برای تهیه سرکه سیب خانگی ابتدا سیب ها را شسته و اجازه دهید تا آب آن کاملا گرفته و خشک شوند. سیب ها را در ابعاد کوچک خرد کنید. شیشه های مورد نظر خود را آماده کنید. تکه های سیب را درون شیشه بریزید.

مرحله دوم

شیشه ها را کامل و تا لبه پر نکنید، کمی فضای خالی در نظر بگیرید، روی سیب ها را با آب پر کنید. درب شیشه ها را دستمال نخی و کش بپوشانید. اکنون شیشه را به مکانی گرم و تاریک منتقل کنید.

مرحله سوم

برای مدت زمان یک هفته و هر روز سیب را هم بزنید و روی آن را با پارچه بپوشانید. بعد از گذشت دو ماه سرکه جا افتاده و آماده برای مصرف شده است. حالا سرکه را صاف کنید، برای ۳ تا ۶ هفته اجازه دهید تا سرکه تخمیر شود.

مرحله چهارم

هر چند روز یکبار آن را هم بزنید. از سفیدک های روی سرکه نترسید کپک نیست. رنگ کپک سیاه یا سبز می‌باشد. سرکه ای که از ترکیب سیب زرد و قرمز تهیه شده باشد کیفیت بیشتری خواهد داشت.

منبع: ashpazi_sariina

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.