طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با گوجه طرز تهیه ترشی شور لوبیا سبز طرز تهیه ترشی لوبیا سبز ساده طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با سرکه سفید طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با رب انار طرز تهیه ترشی لوبیا سبز و هویج طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با بادمجان طرز تهیه ترشی لیته لوبیا سبز

ترشی لوبیا سبز خوشمزه و مجلسی، مناسب برای پیشواز پاییز و سرو در کنار غذاهای نونی مانند آبگوشت و کله گنجشکی و انواع خوراک های خوشمزه. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لوبیا سبز در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی
لوبیا سبز۳۵۰ گرم
سرکه سفید۳ لیوان
نمک۱ ق چ
سیر۵ حبه
فلفل تند۴ عدد
شوید و جعفریاز هرکدوم یک ق غ خرد شده

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه این ترشی ساده و خوشمزه ابتدا باید لوبیا ها را بشویید سپس سر و آن را با چاقو جدا کنید و در اندازه های کوچک و بند انگشتی خرد کنید. خرد کردن لوبیا دل بخواهی می باشد، ترشی را می‌توانید درسته هم تهیه کنید.

مرحله دوم

سرکه را درون قابلمه بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند حالا نوبت اضافه کردن لوبیا های خرد شده می باشد. صبر کنید تا با هم بجوشند و رنگ لوبیا تغییر کند.

مرحله سوم

حالا به وسیله کفگیر لوبیا ها را از درون آب جوش جدا نمایید و درون آبکش قرار دهید تا خنک شوند. لوبیا ها که خنک شد شوید و جعفری را همراه با سیر خرد شده و فلفل تند اضافه کنید و با هم مخلوط نمایید.

مرحله چهارم

مواد ترشی آماده شده و می‌توانید آن را درون بطری های مورد نظر بریزید، با سرکه ای که لوبیا را در آن پخته بودید شیشه ها را پر کنید. درب شیشه ها را محکم ببندید و آن را درون یخچال قرار دهید بعد از گذشت یک هفته ترشی آماده می باشد.

منبع :cooking_with_fahime

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.