طرز تهیه دوغ با شیر

طرز تهیه دوغ با شیر پاستوریزه طرز تهیه دوغ با شیر نی نی سایت طرز تهیه دوغ ساده طرز تهیه دوغ تخمیری طرز تهیه دوغ با ماست طرز تهیه دوغ بدون گاز با ماست طرز تهیه دوغ با شیر خشک طرز تهیه دوغ با سرکه

طرز تهیه دوغ با شیر یک نوشیدنی بسیار خوشمزه و سالم و مقوی، خوردن این نوشیدنی در کنار غذاهایی مانند آب گوشت و کباب لذت‌بخش خواهد بود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دوغ با شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
شیردو لیوان
ابسه لیوان
نمکیک قاشق مربا خوری سرپر
ماستدوقاشق غذاخوری
شکر۱/۴قاشق چایخوری

طرز تهیه دوغ با شیر

مرحله اول

برای تهیه نوشیدنی گوارا ابتدا آب را با شیر مخلوط کنید سپس یک لیوان از این مخلوط را جدا کرده و کنار قرار دهید. بقیه شیر و آب را درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود ولی نجوشد.

مرحله دوم

میزان گرم شدن در حدی باشد که انگشت خود را در آن فرو کنید حرارت را احساس کنید ولی نسوزد. اجاق گاز را خاموش کنید سپس آن یک لیوان شیر را که جدا کرده بودید به شیر ولرم اضافه نمایید.

مرحله سوم

حالا زمان آن رسیده که نمک و شکر و ماست به شیر اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کاملاً یکدست شوند. مواد را درون بطری دوغ خالی یا نوشابه بریزید، درب بطری را بسته  و آن را برای چند مرحله تکان دهید.

مرحله چهارم

بطری را در یک مکان گرم برای مدت زمان ۲۴ ساعت قرار دهید سپس آن را چند مرحله تکان دهید و یک قاشق غذاخوری عرق نعنا همراه با کمی پودر گلپر اضافه کنید. بطری را درون یخچال قرار دهید تا آماده برای سرو شود.

نکات دوغ خانگی

سعی کنید از شیر پر چرب استفاده کنید، قبل از اضافه کردن ماست آن را در آب یا شیر به خوبی حل کنید سپس اضافه نمایید. اگر میزان شکر زیاد باشد دوغ را تلخ میکند. اگر دوغ را بعد از دو الی سه روز در یخچال قرار دهید ترش میشود.

منبع:@dehkade.ashpazie.sabz1

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.