طرز تهیه شربت گل پنیرک

طرز تهیه شربت گل پنیرک رنگی و صورتی و خواص این گیاه در طب سنتی و بارداری

شربت گل پنیرک ، یکی از خوشمزه ترین و خوشرنگ ترین نوشیدنی ها می‌باشد ، که از آن بیشتر در کافه ها و کافی شاپ ها و رستوران های سنتی استفاده می‌کنند .

مواد لازم برای تهیه شربت

گل پنیرک۳ ق غذاخوری
خاکشیربه میزان لازم
آبلیمویک قاشق
زعفران دم کردهیک قاشق
شهدبه تعداد لیوان ها
گلاببه دلخواه

طرز تهیه شربت گل پنیرک

مرحله اول

برای تهیه شربت گل پنیرک خوشمزه و با خواص فراوان ، ابتدا گل پنیرک را با آب سرد بشویید سپس آن را درون کاسه ریخته و به آن آب سرد اضافه کنید ، برای مدت زمان ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا بخیسد ، سپس آن را از صافی رد کنید .

مرحله دوم

حالا برای هر لیوان یک قاشق غذاخوری عسل و چند تکه یخ کنار قرار دهید سپس یک قاشق خاکشیر اضافه کنید بعد از اضافه کردن این مواد نوبت‌ به اضافه کردن شهد و گل پنیرک میباشد لیوان ها را با آب سرد پر کنید اگر می‌خواهید رنگ نوشیدنی تابستانی شما صورتی شود مقداری هم آبلیمو اضافه کنید .

مرحله سوم

برای اینکه رنگ آن نارنجی شود از زعفران غلیظ استفاده کنید اگر می‌خواهید رنگ نوشیدنی شما کمرنگ یا پررنگ شود می‌توانید مقدار گل پنیرک را کم و یا زیاد کنید . گل پنیرک را از قبل میتوانید آماده نمایید و برای حفظ رنگ آن را درون فریزر قرار دهید .

خواص گیاه

دم کردهٔ گل‌ها به خاطر داشتن موسیلاژ، یکی از داروهای خوب ضد سرفه است. هم چنین به عنوان ضد نزله(زکام) و تورم دهان و گلو مصرف می‌شود. از سویی چون دارای خاصیت قابض ضعیف است، تا حدی به عنوان ضداسهال عمل می‌کند.منبع ( ویکی پدیا )

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 21 مرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.