طرز تهیه چای ماسالا با شیر

 چای ماسالا با شیر برای لاغری,چای ماسالا با شیر یا آب,چای ماسالا با شیر برای چی خوبه,چای ماسالا با شیر خشک,چای ماسالا با شیر نارگیل,چای ماسالا با شیر خواص,چای ماسالا با شیر طرز تهیه,چای ماسالا با شیر برای سرماخوردگی,چای ماسالا با شیر نی نی سایت,چای ماسالا با شیر چاق کننده است,چای ماسالا با شیر چقدر کالری دارد

امروزه نوشیدنی‌های گرم طرفداران بسیاری دارند اعم از انواع قهوه و چایی‌های مختلف. چای ماسالا با شیر و بدون شیر هم سرو می‌شود. می‌توان آن را جز پرطرفدارترین نوشیدنی‌های گرم قرار داد. اصالت این نوشیدنی برای کشور هند می‌باشد. تقریباً تمام کافه‌ها این چایی خوش طعم و خوش عطر را در منوی خود قرار داده‌اند. معمولاً با شکر و عسل و نبات چای را شیرین کرده و نوش جان می‌کنند.

مواد لازم برای تهیه‌ چای ماسالا (برای ۴ نفر)
میخک ۸ عددچوب دارچین ۲ عدد
هل ۸ عددزنجبیل ۴ تکه زنجبیل خرد شده
آب جوش ۲ لیواندانه فلفل سیاه ۷ عدد
جوز هندی ۱ عددشیر (پرچرب) ۳ لیوان
چای سیاه ۴ قاشق چایخوریعسل یا شکر به میزان لازم

طرز تهیه چای ماسالا با شیر

مرحله اول

یکی از ترفندهایی که برای بیشتر شدن عطر چای استفاده می‌کنند تفت دادن ادویه‌ها می‌باشد. ادویه‌های مختلف را درون ماهیتابه ریخته و با حرارت ملایم آنها را تفت دهید. بعد از انجام این کار اجازه دهید تا ادویه‌ها خنک شوند.

مرحله دوم

ادویه‌های خنک شده را درون آسیاب بریزید و آنها را خرد کنید. می‌توانید آن را به صورت پودر آماده کنید. اما اغلب افراد زمانی که دانه‌های ادویه کمی درشت‌تر است آن را از آسیاب خارج می‌کنند. شیر را بصورت جداگانه بجوشانید.

مرحله سوم

شیر جوشیده شده را همراه با آب جوش و چای سیاه درون قوری بریزید، در پایان نوبت به اضافه کردن ادویه‌ها می‌رسد. قوری را روی حرارت کم یا بخار آب قرار دهید و اجازه دهید تا به آرامی دم بکشد. معمولاً باید بیشتر از دم کشیدن چای معمولی منتظر بمانید.

منبع: @golestanco

 

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 25 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.