طرز تهیه شربت خاکشیر با آبلیمو

طرز تهیه شربت خاکشیر مجلسی طرز تهیه شربت خاکشیر با زعفران طرز تهیه شربت آبلیمو و خیار طرز تهیه شربت خاکشیر و خواص آن طرز تهیه شربت خاکشیر با نبات فیلم طرز تهیه شربت خاکشیر طرز تهیه شربت آبلیمو با گلاب طرز تهیه شربت خاکشیر برای افطار

شربت خاکشیر با آبلیمو یکی از بهترین شربت های خانگی برای رفع تشنگی و عطش می باشد مصرف این شربت را برای ماه رمضان و بعد از افطار توصیه می کنیم. برای تهیه شربت از ترکیبات مختلفی مانند عسل و زعفران هم می‌توانید استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شربت خاکشیر با آبلیمو در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

طرز تهیه شربت خاکشیر با آبلیمو
خاکشیربه میزان دلخواه
گلابنصف استکان
شکرنصف لیوان
آب۲ لیوان
آبلیمو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت خاکشیر با آبلیمو

مرحله اول

با توجه به سلیقه خود می توانید مقدار مواد اولیه را کم و یا زیاد کنید و برای شیرین شدن شربت از شکر بیشتری استفاده کنند برای شروع آب و شکر را درون قابلمه ریخته و به ازای هر لیوان آب ۶ قاشق غذاخوری شکر اضافه کنید.

مرحله دوم

قابلمه را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و آن را هم بزنید تا شکر کاملا درون آب حل شود و صبر کنید تا شروع به جوشیدن کند و کمی غلیظ شود. اکنون باید گلاب و آبلیمو را به آب اضافه کنید.

مرحله سوم

پس از گذشت دو الی سه دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت خنک شود. به ازای هر لیوان آب باید از ۳ قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آب لیمو ترجیحا تازه استفاده کنید.

مرحله چهارم

شربت را می توانید درون ظرف های درب دار ریخته و برای مدت زمان طولانی درون یخچال نگهداری کنید. از اینکه شربت آماده شد، شما باید خاکشیر را برای استفاده درون شربت آماده نمایید.

مرحله پنجم

خاکشیر را درون یک ظرف مناسب ریخته و به آن آب را اضافه کنید در چند نوبت آب درون کاسه را عوض کنید تا نخاله ها و سنگ ریزه های درون خاکشیر به روی آب آمده و آن را از خاکشیر جدا کنید تا تمیز و قابل مصرف شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه خاکشیر ته نشین شد آب آن را خالی کنید، حالا لیوان ها را آماده کرده و یک سوم آن را با خاکشیر و یک سوم دیگر را با شربت و الباقی لیوان را با تکه های یخ خرد شده پر کنید، از برش‌های لیموی تازه برای تزیین استفاده نمایید.

منبع:seyedeh_zahra_57

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.