غذا با گوشت خورشتی

غذا با گوشت خورشتی و رب انار لیست غذا با گوشت گوسفندی غذا با گوشت خورشتی و برنج غذای مجلسی با گوشت گوسفندی غذا با گوشت خورشتی نی نی سایت غذا با گوشت قرمز و برنج غذا با گوشت خورشتی و سیب زمینی غذای مدرن با گوشت خورشتی

غذا با گوشت خورشتی و برنج همراه با صیفی‌جات، هویج پلو را در مدلهای مختلفی و با مواد متنوعی تهیه می‌کنند. این مدل پخت مجلسی و مخصوص رستوران ها می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله غذا با گوشت خورشتی در ادامه با سایت آشپزی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای شام ۴ نفره
گوشت خرد شده۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
هویج۲ عدد
زرشک۱۰۰ گرم
شکر۱ قاشق غذاخوری پر
نمک،زردچوبه،ادویه مخلوطبه میزان لازم
ادویه گوشت،تخم گشنیز و زیره ،دارچینبه میزان لازم
رب گوجه ۱ قاشق غذاخوری
برنج۲ پیمانه
زعفران و گلاب و کرهبه میزان لازم

طرز تهیه غذا با گوشت خورشتی

مرحله اول

برای تهیه هویج پلو ابتدا باید پیاز را به صورت خلالی خرد کنید سپس آن را درون ماهی تابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید در هنگام تفت دادن ادویه ها را به پیاز داغ اضافه کنید تا سبک شوند و عطر ادویه ها در آشپزخانه بلند شود.

مرحله دوم

حالا تکه های گوشت خورشتی را به پیاز داغ اضافه کنید کمی ادویه و دارچین به آن اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه کنید و مواد را با هم ترکیب کرده و به خوبی تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم

در پایان آب ولرم را به خورشت اضافه کنید و در ماهیتابه را ببندیم و اجازه دارید تا با حرارت ملایم برای حدوداً ۴ ساعت بپزد. هنگامی که احساس کردید لحظات پایانی پخت میباشد و چیزی در حدود ۹۰ درصد آن پخته شده نمک را اضافه کنید.

مرحله چهارم

بعد از نمک نوبت به اضافه کردن زعفران و گلاب می رسد. در لحظات پایانی پخت هویج را به صورت جداگانه رنده کنید و همراه با مقدار کمی روغن سرخ کنید برای اینکه هویج ها نرم شوند می توانید نصف استکان آب به ماهی تابه اضافه کنید.

مرحله پنجم

پس از اینکه هویج ها نرم شد آن را در یک طرف ماهیتابه جمع کنید سپس زرشک خشک شسته شده را همراه با مقداری شکر و کره مخلوط کنید و آن را درون ماهی تابه بریزید کمی که تفت خورد مواد با هویج ها مخلوط کنید.

مرحله ششم

در پایان به این مواد نمک و زعفران حل شده را اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۳ تا ۴ دقیقه بر روی ماهیتابه تفت بخورد، برنج سفید را درون دیس کشیده سپس گوشت را اضافه کنید، حالا با ترکیب هویج و زرشک پلو خود را تزیین کنید.نوش جان.

منبع :hekmatbutchery

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 5 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.