طرز تهیه مربا انبه شمالی

طرز تهیه مربا انبه شمالی

مربا انبه شمالی یا ازگیل ژاپنی زرد رنگ و رسیده جنگل های گیلان. اگر ازگیل ترش بود نیازی نیست آبلیمو اضافه کنید. برای عطر و طعم بهتر استفاده از گلاب یا وانیل به شدت پیشنهاد میشود.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربا انبه شمالی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مربا ازگیل ژاپنی
ازگیل۱ کیلو
شکر۱ کیلو
آب۱ لیوان
آب لیمو۲ تا ۳ ق.غ

طرز تهیه مربا انبه شمالی

مرحله اول

برای تهیه این مربای خوشمزه و مخصوص شمالی ابتدا باید میوه های ازگیل را پاک کنید و با کمک چاقو سر و ته میوه را جدا کنیم پس از انجام این کار پوست میوه را جدا نمایید و آن را از وسط دو قسمت کنید.

مرحله دوم

حالا با کمک نوک چاقو دانه های ازگیل را جدا نمایید و درون کاسه قرار دهید سپس ۵۰۰ گرم از شکر را جدا کرده و در لابلای میوه ها بپاشید. به ازگیل ها برای ۳ الی ۴ ساعت استراحت دهید تا به اصطلاح آب بیاندازد.

مرحله سوم

در این فاصله زمانی می توانید شهد مربا را تهیه کنید برای این کار آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید، شکر را هم بزنید تا کاملاً درون آب حل شود پس از اینکه آب و شکر غلیظ شد، حرارت را کم کنید.

مرحله چهارم

حالا نوبت به اضافه کردن میوه های ازگیل به شهد رسیده.  در قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا میوه به آرامی و با حرارت پایین کاملا پخته و جا افتاده شود توجه داشته باشید از دم کنی هم باید استفاده کنیم.

مرحله پنجم

مدت زمان مورد نیاز برای پخته شدن مربا ۴۵ تا ۶۰ دقیقه می‌باشد. گذاشتن دم کنی باعث خوشرنگ شدن مربا خواهد شد. در پایان و بعد از پخت نسبت به ذایقه خود مقداری آبلیمو به مربا اضافه کنید.

منبع :ashpazi.safoora

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.