طرز تهیه شور گل کلم

گل کلم دارای چربی و کربوهیدرات کمی است و پر فیبر و دارای ویتامین ب ۹، آب، و ویتامین C است. گل کلم حاوی چند فیتوکمیکال است که برای سلامتی آدم سودمند است. سولفورافان ترکیبی است که از بدن در مقابل سرطان محافظت می‌کند

شور گل کلم فوری همراه با هویج و کرفس و خیار به روش بازاری یک چاشنی فوق العاده خوشمزه و لذیذ در کنار غذایی مانند ماکارونی ، در سایت آشپزی های پاتوق تمام نکات زیر و درشت تهیه این شور ذکر شده است و امیدواریم مورد استفاده و پسند شما واقع گردد .

مواد لازم برای تهیه شور

کلمبه میزان لازم
خیاربه میزان لازم
هویجبه میزان لازم
کرفسبه میزان لازم
سیربه میزان لازم
فلفلبه میزان لازم
آببه میزان لازم
سرکه_سفیدبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

طرز تهیه شور گل کلم

مرحله ۱

برای تهیه شور گل کلم ابتدا صیفی جات مورد نظر خود را به خوبی بشویید سپس آنها را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن کاملاً گرفته شود پس از انجام این کار کلم ها را خرد کنید و روی پارچه تمیز قرار دهید تا کاملا خشک شوند

مرحله ۲

در مرحله بعدی دیگر سبزیجات مانند خیار و هویج و کرفس را نیز به مانند کلم خورد کنید و روی پارچه قرار دهید برگ های کرفس را نیز پس از شستشو خشک کنید .مقدار نمک در شور گل کلم برای ۴ لیوان آب ( یک لیتر ) ۴ قاشق غذاخوری نمک و نصف لیوان سرکه می‌باشد .

مرحله ۳

در مرحله بعد مزه آب را تست کنید و نسبت به ذایقه خود نمک آن را کم و زیاد کنید ، آب و نمک را درون قابلمه ریخته و روی حرارت اجاق گاز حرارت دهید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۱۰ دقیقه بجوشد پس از اینکه اجاق را خاموش کردید سرکه را به آب اضافه نمایید .

مرحله ۴

اکنون صیفی جاتی را که از قبل خورد کرده بودی همراه با چند حبه سیر و فلفل سبز ز مخلوط کرده و درون دبه بریزید در لابلای این مواد بر های کرفس را هم قرار دهید پس از اینکه دبه پر شد محلول آب و نمک و سرکه را اضافه کنید تا دبه پر شود روی آن یک پلاستیک بکشید و درب ظرف را محکم ببندید و آن را در جای خنک و تاریک قرار دهید . بعد از دوهفته شور گل کلم شما آماده برای مصرف شده است .

نکات تهیه شور

اگر شور کپک زد یعنی اینکه مواد مورد استفاده و یا دبه خیس بوده‌اند . اگر آب آن لزج شد به علت هوا کشیدن و یا کم نمک بودن می باشد . قبل از اینکه درب ظرف را ببندید با یک پلاستیک فریزر سر دبه را بپوشانید . برای طعم بهتر می‌توانید در سبزیجات معطر استفاده کنید . مقدار آب نمک باید روی تمام مواد را بپوشاند هنگامی که درب را پر میکنید مواد را به اندازه ۵ سانت کمتر از دبه بریزید چون هنگامی که آب نمک را اضافه می کنید این مواد آب نمک را به خود جذب می‌کند و موادی که بیرون از آب نمک بمانند کپک خواهند زد .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 3 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.