طرز تهیه ترشی لیته بندری

مواد لازم برای تهیه ترشی لیته بندری همراه با مقدار ادویه و سبزی معطر مخصوص ترشی جنوبی

طرز تهیه ترشی لیته بندری یکی از محبوب ترین چاشنی های غذاهای مخصوص و تند جنوب برای تهیه این ترشی باید از ادویه های تیز و تند استفاده کنید مهم ترین طعم دهنده این ترشی رب انار و تمر هندی می باشد .

مواد لازم برای تهیه ترشی

گوجه فرنگی۲ کیلو
گل کلم۱ بوته متوسط
ساقه کرفس۲-۳ عدد و برگ هاش
هویج۲-۳ عدد
سیریک بوته کامل
موسیر۱۵۰ گرم
به یا سیب۴ عدد
بادمجان قلمی۲-۳ عدد
خیار۲-۳ عدد
سیب زمینی ترشی۲-۳ عدد
فلفل سبز تند۵-۶ عدد
تمبر هندینصف بسته
رب انارنصف لیوان
سبزیجات معطر تازه یا خشکبه میزان لازم
نمک، تخم گشنیز، گل‌پر، سیاه دانهبه میزان لازم
رب گوجه‌فرنگی۲-۳ قاشق غذاخوری
سرکهبه میزان لازم

طرز تهیه ترشی لیته بندری

مرحله اول

طرز تهیه ترشی لیته بندری با سایر ترشی های ایرانی مشابه می باشد برای شروع ابتدا تمام سبزیجاتی را که در اختیار دارید خرد کنید می توانید این کار را هم با دستگاه غذاساز انجام دهید به صورت جداگانه و چند ساعت قبل از شروع کار تمرهندی را نیز ذ در مقداری سرکه بخیسانید ، سپس آن را از صافی رد کنید و هسته‌های تمر را جدا نمایید .

مرحله دوم

سپس گوجه فرنگی ها را به خوبی بشویید و خشک کنید آنها را درون مخلوط کن ریخته و به صورت پوره آماده کنید برای انجام این کار به سراغ بادمجان ها رفته و آنها را به صورت جداگانه با مقداری آب و سرکه بپزید در حدی که له شوند .

مرحله سوم

به صورت در مرحله بعد پوره گوجه فرنگی را که آماده کرده بود درون قابلمه ریخته و مقداری نمک به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا بجوشد و به غلظت مناسب برسد حالا تمام مواد را با هم مخلوط کنید سپس به آن رب انار و تمر را همراه با سایر ادویه ها اضافه نمایید و به خوبی با هم مخلوط کنید ، می‌توانید رب گوجه فرنگی را جایگزین گوجه ها کنید . ترشی بادمجان فوری را درون یخچال قرار داده و بعد از گذشت یک هفته نوش جان نمایید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 15 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.