طرز تهیه پیراشکی کرم دار بازاری

راز های پخت پیراشکی کرم دار بازاری خوشمزه بدون استفاده از فر در خانه

پیراشکی کرم دار بازاری خوشمزه باید با دقت و سلیقه پخته شود حتماً از خمیر مایه تازه استفاده کنید ، خمیر را به خوبی ورز بدید ، از اضافه کردن آرد زیادی خودداری کنید . هنگامی که خمیر و تخت می کنی اگه قطرش زیاد باشه داخل خمیر پخته نمیشه . حتماً از آرد قنادی هم استفاده کنید .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

مواد لازم برای تهیه پیراشکی کرم دار بازاری

  • آرد قنادی ۴ پیمانه
  • شیر ولرم ۱پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر یک چهارم پیمانه
  • روغن مایع چهار قاشق غذاخوری
  • پودر خمیر مایه فوری یک قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر یک دوم قاشق چای خوری
  • نمک نوک قاشق چای خوری
دستور پخت

طرز تهیه پیراشکی کرم دار بازاری

مرحله اول

در این پست قصد داریم شما را با طرز تهیه و روش پخت پیراشکی کرم دار بازاری آشنا کنیم ابتدا تمام مواد خشک که شامل آرد و شکر و خمیر مایه و بکینگ پودر و نمک می‌شود را با هم مخلوط میکنیم تا کاملا یکدست و با هم ترکیب شوند .

مرحله دوم

ایا شیر ولرم را با تخم‌مرغ درون یک کاسه با هم مخلوط میکنید و با چنگال هم میزنید ، ترکیب شیر را به مواد خشک اضافه میکنیم تا خمیر ما به دست آید حالا خمیر را با دست ورز می دهیم در همان حال که مشغول ورز دادن مواد هستیم روغن را اضافه میکنیم .

مرحله سوم

مدت زمانی که این خمیر را به عرض می دهید تقریباً ۲۰ دقیقه می باشد حالا کاسه ای را چرب کنید و خمیر را درون کاسه قرار دهید ،روی کاسه را با سلفون بپوشانید ، کاسه را در یک جای خنک قرار داده و برای مدت زمان یک ساعت به خمیر پیراشکی استراحت دهید .

مرحله چهارم

حالا خمیر را ورز داده و با کمک وردنه خمیر را باز کنید قطر تقریبا نیم سانت تعمیر را پهن کنید حالا با کاتر قالب بزنید ، خمیر های برش خورده را روی پارچه پهن کنید و روی آن را برای ۲۰ دقیقه دیگر بپوشانید ماهیتابه رو بگذارید رو اجاق گاز و روغن اضافه کنید .

مرحله پنجم

حرارت را بالا ببرید تا روغن داغ شود سپس حرارت را کم کنید و پیراشکی ها را درون روغن داغ و شناور سرخ کنید ، اکنون میتوانید داخل پیراشکی ها را با کرم یا شکلات پر کنید و از خوردن پیراشکی کرم دار خانگی لذت ببرید . برای تهیه کرم پیراشکی

مرحله ششم

درون کاسه ۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت را با سه قاشق شکر مخلوط کنید . سپس یک لیوان شیر به آن اضافه کنید و بر روی حرارت پایین اجاق گاز قرار دادید تا به غلظت فرنی برسد سپس ۲۰ گرم کره و نوک قاشق وانیل به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید پس از اینکه مواد یکدست شود اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا کرم سرد شود .

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 اسفند 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.