خمیر پیراشکی

خمیر پیراشکی گوشت خمیر پیراشکی آماده خمیر پیراشکی فوری

خمیر پیراشکی

طرز تهیه و دستور خمیر پیراشکی ساده خانگی با آرد گندم و آب بدون شیر ، این خمیر در کشورهای مختلف محبوبیت زیادی دارد و می‌توان آن را به صورت خانگی تهیه کرد یا نمونه آماده آن را از سوپر مارکت‌ها خریداری کرد.  این خمیر را با مواد درونی متفاوت و شکل‌های مختلف تهیه می‌کنند که از صبحانه گرفته تا یک میان وعده ساده و حتی شام می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مواد لازم برای تهیه خمیر

مواد لازم برای تهیه خمیر

  • آرد سفید ۳ پیمانه
  • آرد سمولینا ۹ق غ
  • روغن ۶ق غ
  • نمک میزان لازم
  • آب ولرم به میزان لازم
دستور پخت

طرز تهیه خمیر

در ابتدای تهیه این نوع خمیر پیراشکی خانگی ، آرد و آرد سمولینا را با مقداری روغن مخلوط کرد و با دست ورز دهید ، به طوری که وقتی خمیر را میفشارید ، فرم بگیرد . بعد از این قسمت نمک و مقداری آب را کم کم اضافه کنید تا خمیر یکدستی بدست آورید . این خمیر یک خمیر سفت است ولی با وجود سفتی نباید ترک بخورد یا بافت خمیر منسجم نباشد . در این صورت نیاز دارد که کمی آب اضافه کنید .

خمیر را باید ده دقیقه ورز دهید ، سطح خمیر را کمی با دست چرب کنید و با یک دستمال تمیز نخی آن را بپوشانید و ۱۵ دقیقه اجازه دهید خمیر شما استراحت کند . اکنون خمیر شما آماده است . اگر شما بجای آرد سمولینا از آرد گندم استفاده کنید این خمیر به خمیر پیراشکی خوشمزه تبدیل میشود . حتما این نوع خمیر را درست کنید و ازش لذت ببرید . نوش ❤️😋

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 11 آبان 1399
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.