طرز تهیه ترشی لیته بادمجان

 طرز تهیه ترشی لیته بادمجان دودی و ساده به روش شمالی ها

ترشی لیته بادمجان ساده و مخصوص شمالی ،برای تهیه این ترشی شما از ادویه های با کیفیت و اعلا استفاده کنید تا در نهایت یک ترشی با طعم و مزه عالی داشته باشید . در ادامه های پاتوق برای شما تمام نکات و فوت و فن های تهیه ترشی بادمجان را آماده کرده.

مواد لازم برای تهیه ترشی
هویج ۵ عدد متوسط
بادمجون۲ کیلو
سیر یک بوته
سبزی معطر۱ پیاله سوپ خوری خردشده
نمک و گلپرو فلفل سیاه و قرمز وزردچوبهبه میزان لازم
سیاه دانه۲ ق غ
فلفل سبز تند۱ عدد
سرکه قرمز یا سفیدبه میزان لازم

طرز تهیه ترشی لیته بادمجان 

مرحله ۱

برای طرز تهیه ترشی لیته بادمجان اولین کاری که میکنید گرفتن پوست بادمجان و هویج می باشد حالا آنها را خرد کنید سپس همراه با سیر و فلفل تند مواد را درون میکسر و یا چرخ گوشت بریزید و به خوبی با هم مخلوط نمایید آنها را درون یک کاسه بزرگ ریخته سپس سبزی معطر را که در بالا ذکر کرده بودیم شامل چه موادی می شود را همراه با نمک و ادویه ها اضافه نمایید .

مرحله ۲

حالا مواد را با سرکه مخلوط کنید پس از اینکه یکدست شدن آنها را درون شیشه بریزید سپس روی مواد را دوباره با سرکه بپوشانید و درب ظرف را محکم ببندید و به صورتی که هوا نکشه چون باعث کپک زدن ترشی می شود ، شیشه ها را دور از نور خورشید قرار دهید برای مدت زمان یک هفته اکنون ترشی محلی شما آماده برای مصرف می باشد .

نکات و فوت و فن‌ها

به جای فلفل سبز تو نمیتوانی در ادویه فلفل قرمز استفاده کنید حذف کردن سیاه دانه مشکلی ندارد برای عطر و طعم می‌توانید از سبزی خشک معطر هم استفاده کنید ، می توانید قبل از شروع بادمجان ها را به صورت کبابی و یا اینکه با سرکه بپزید سپس با مواد ترکیب کرده و ترشی را هم آماده نمایید.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 19 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.