طرز تهیه مرغ ترش ساده با رب انار

طرز تهیه مرغ با رب انار بدون گردو طرز تهیه مرغ با رب انار خورش مرغ با رب انار بدون گردو مرغ ترش با رب انار مرغ با رب انار

طرز تهیه مرغ با رب انار بدون گردو خورشتی بسیار لذیذ و خوشمزه مجلسی، این غذا را شما به روش شمالی در منزل تهیه کنید و از خوردن آن در کنار اعضای خانواده لذت ببرید.مرغ بخاطر دسترسی آسان و قیمت مناسب جز غذاهای پرمصرف در ایران میباشد. این غذا را بصورت خورشتی و خوراک و ته چین و جوجه کباب و اکبر جوجه و چندین و چند نوع دیگر مصرف مینمایند. با سبزی ها و ادویه ها و چاشنی های مختلف آنرا مزه دار کرده و از آن برای نهار و شام و پذیرایی از مهمانان استفاده میکنند. برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ ترش با رب انار در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای مرغ با رب انار
ران و سینه ی مرغ۲ عدد
رب اناردو قاشق غذاخوری
پیازدو عدد متوسط
سیریک حبه
زعفرانبه میزان لازم
نمک،فلفل قرمز،زردچوبهبه میزان لازم
رب گوجهبه میزان لازم
سبزی دلاریک قاشق غذاخوری
آب جوشدو لیوان

مرغ با رب انار بدون گردو

مرحله اول

طرز تهیه مرغ ترش بدون گردو غذای خوشمزه شمالی تکه های مرغ را درون کاسه ریخته سپس با آن زردچوبه و نمک و فلفل قرمز را اضافه کنید تمام قسمتهای مرغ را به این مواد آغشته کنید سپس ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن اضافه کنید پس از داغ شدن روغن تکه های مرغ را درون ماهی تابه ریخته و تفت دهید تا هر دو طرف آن سرخ و طلایی رنگ شود .

مرحله دوم

در مرحله بعدی مرغ ها را از درون ماهیتابه خارج کرده و پیاز را خرد کرده و درون همان ماهیتابه ریخته و تفت دهید ، پس از انجام این کار سیر خرد شده را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید حالا به این مواد نصف قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی را اضافه کنید پس از انجام این مراحل نوبت به اضافه کردن رب انار می رسد مراقب باشید که رب انار را زیاد تفت ندهید .

مرحله سوم

توجه داشته باشید که اگر از رب انار ترش استفاده می کنید یک الی دو قاشق شکر به آن اضافه کنید حالا به این خوراک مرغ ترش سبزی دلار را اضافه کنید . چون این سبزی مخصوص شمال می باشد و در دسترس همگان نیست میتوانید آن را حذف کنید . پس از انجام این مراحل مقداری فلفل قرمز و زعفران به مواد اضافه کنید سپس دو لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید تا مرغ ترش بدون گردو شروع به جوشیدن کند .

مرحله چهارم

اکنون زمان اضافه کردن مرغها به این سس می باشد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کاملا غذای شما جا افتاده و مغز پخت شود در لحظات پایانی پخت غذا نمک و آلو بخارا اضافه کنید پس از اینکه آلو ها پخته شد و سس شما به غلظت مناسب رسید زعفران را اضافه کنید . یکی از نکات پخت مرغ با رب انار دونفره این است که با استفاده از پیاز زیاد این خورشت مرغ شما خوشمزه تر خواهد شد .

منبع:saboura_lifestyle

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 10 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.