طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده یک غذای ساده و بسیار خوشمزه. لوبیا سبز منبع ویتامین k میباشد برای تقویت استخوان ها مصرف آن توصیه میشود. سرشار از فیبر . منیزیم . پتاسیم و آهن و ….برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۰ نفر
لوبیا سبزده پیمانه
برنج۸پیمانه
گوشت چرخ کرده۵۰۰گرم یا بیشتر
پیازیک عدد بزرگ
رب۴قاشق غذاخوری
سیریک حبه
نمک و زردچوبه و پودر سیربه میزان لازم
پودرهل ودارچین و پودرگل محمدیبه میزان لازم
نانبرای تهدیگ
زعفران دم کرده و زیرهدلخواه

طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

بعد از شستن لوبیا سبز سر و ته آن را جدا کنید و در اندازه‌های دلخواه برش بزنید مقداری آب جوش آماده کنید، لوبیا سبزها را درون قابلمه ریخته و یک حبه سیر خرد شده هم به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا آب را اضافه کنید در حدی که روی لوبیاها را بگیرد، حرارت را در حالت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا برای ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت بپزد. حالا لوبیاها را به صورت آبکش آماده کنید آب اضافه آن را هم نگه دارید.

مرحله سوم

ماهیتابه را روی اجاق قرار دهید و پیاز خرد شده را همراه با زردچوبه درون آن ریخته و تفت دهید، لوبیای نیم پز شده را همراه با گوشت چرخ کرده و پودر سیر اضافه کنید و مواد را تفت دهید ‌

مرحله چهارم

حالا رب گوجه فرنگی را اضافه کنید مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و برای چند دقیقه تفت دهید در لحظات پایانی نمک را اضافه کنید‌. آب لوبیا سبز را که نگه داشته بودید درون تابه بریزید و مواد را هم بزنید ‌

مرحله پنجم

اجازه دهید تا با حرارت ملایم مواد پخته و به روغن بیفتد ‌‌‌. حالا قابلمه را آماده کنید کف آن را با روغن چرب کنید و از مقداری نون به عنوان ته دیگ استفاده نمایید. حالا برنج آبکش شده که کمی زنده است را درون قابلمه بریزید.

مرحله ششم

روی برنج دارچین و پودر هل و پودر گل محمدی بریزید. مواد لوبیا را روی برنج بریزید این کار را مجدداً تکرار کنید تا مواد کاملاً تمام شود. در قابلمه را با دمکنی بسته و روی حرارت ملایم برای ۴۰ دقیقه قرار دهید.

منبع : @aashpazi.honar.khalaghiat

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 27 تیر 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.