طرز تهیه کوبیده ماهی

طرز تهیه کوبیده ماهی قزل آلا و ماهی شیر و ماهی کپور در ماهیتابه

ماهی کوبیده یک غذای خوشمزه جنوبی برای پخت این غذا می توانید از انواع ماهی ها استفاده نمایید در این دستور پخت ما از ماهی هور استفاده کردیم و سعی کنید از ماهی تازه استفاده نمایید . برای مرینیت ماهی استفاده از سبزیجات تازه می‌تواند طعم غذای شما را لذیذ تر کند .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

ماهی۱/۵ کیلو
پیازسه عدد
فلفل دلمه اییک عدد
کره حیوانی۲۰۰گرم
فلفل پرکبه میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
نمکبه میزان لازم

طرز تهیه کوبیده ماهی

مرحله اول

برای تهیه ماهی کوبیده پس از این که ماهی ها را تمیز کردید و پوست آنها را جدا نموده و استخوان های ماهی را کاملاً جدا کنید ، حالا فیله های ماهی را بشویید سپس آنها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی آن گرفته شود برای مدت زمان یک ساعت ویلا ها را درون فریزر قرار دهید ، این کار باعث می‌شود که مایه کوبیده شل نشود .

مرحله دوم

در مرحله بعد پیاز را همراه با فلفل دلمه درون میکسر ریخته و آنها را خرد کنید مواد خرد شده را درون آبکش بریزید تا آب اضافی آن کشیده شود حالا پیاز خرد شده را همراه با کره و ماهی درون چرخ گوشت ریخته و چرخ میکنیم در همین حال که مشغول چرخ کردن گوشت دستی مقداری فلفل پرک هم به آن اضافه کنید

مرحله سوم

پس از اینکه فیله ماهی چرخ شد به آن فلفل سیاه زیاد همراه با نمک اضافه کنید برای چند دقیقه گوشت را ورز دهید و پس از اینکه مایه کوبیده خانگی شما منتشر شد آن را برای ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید . حالا می‌توانید گوشت ها را سیخ گرفته و آن را بر روی ذغال های سرخ قرار داده و کباب کنید .

مرحله چهرم

در مرحله بعد و برای بهتر شدن طعم این کباب کوبیده آبدار مقداری کره را آب کنید همراه با زعفران و آبلیمو مخلوط نمایید و پس از این که غذای شما پخته شد از این مایع به عنوان رومال استفاده کنید و غذای خود را مزه دار نمایید .

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 20 مرداد 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.