طرز تهیه غذا با بادمجان و مرغ

 غذا با مرغ و بادمجان و سیب زمینی غذا با مرغ و بادمجان و گوجه غذا با مرغ و بادمجان و پنیر پیتزا غذا با مرغ و قارچ و بادمجان غذا با بادمجان حلقه شده خوراک مرغ و بادمجان رژیمی انواع غذا با بادمجان و برنج غذا با بادمجان سرخ شده

طرز تهیه غذا با بادمجان و مرغ یک خوراک سبک و بسیار ساده که خیلی زود و در مدت زمان کوتاهی می توانید این غذای نونی را تهیه کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه غذا با بادمجان و مرغ در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر
بادمجاننیم کیلو
سینه مرغ یا ران مرغ۲ عدد
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۲ ق غذا خوری
غوره یا آبغورهبه مقدار لازم
گوجه فرنگی۳ عدد
نمک و زرد چوبه و فلفل سیاهبه مقدار لازم
برگ بو و زعفرانبه مقدار لازم

طرز تهیه غذا با بادمجان و مرغ

مرحله اول

برای شروع به سراغ بادمجانها رفته و آنها را بشویید و پوست بگیرید، حالا تکه های بادمجان را در مخلوط آب و نمک قرار دهید با این کار تلخی آن ها را می گیرید. دوباره بادمجان ها را بشویید و درون آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شوند.

مرحله دوم

مقداری روغن درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار دهید تا روغن داغ شود اکنون می توانید تکه های بادمجان را درون روغن داغ ریخته و به خوبی دو طرف آنها را سرخ کنید. تکه های بادمجان را کنار قرار دهید.

مرحله سوم

سینه های مرغ را درون ماهیتابه بریزید و با مقداری روغن آنها را سرخ کنید تا طلایی رنگ شود پس از انجام این کار مرغ را از درون ماهیتابه خارج کنید و پیاز نگینی شده را اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز ها  طلایی رنگ شوند.

مرحله چهارم

زردچوبه را همراه با نمک و فلفل سیاه و برگ بو به پیاز داغ اضافه کنید بعد از انجام این کار برگ بو را با سیر رنده شده به این مواد اضافه کرده و تفت دهید و با هم مخلوط نمایید تا عطر ادویه و سیر آشپزخانه را بگیرد.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید تا رب رنگ دهد، حالا تکه های مرغ را اضافه کنید و بعد از آن آب جوش درون ظرف بریزید و حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا مرغ ها بپزند.

مرحله ششم

زعفران را با مقداری قند بسابید و آن را با یخ و مقداری آب جوش بگذارید تا دم بکشد و حسابی رنگ دهد. در یک ماهیتابه جداگانه مقداری روغن بریزید وقتی که داغ شد گوجه ها را از وسط برش زده و سرخ کنید.

مرحله هفتم

هنگامی که آب مرغ جوشید و کم شد، میتوانید بادمجان را همراه با گوجه های سرخ شده اضافه کنید،حالا آب غوره یا غوره را که برای چاشنی در نظر گرفته بودید به خوراک مرغ اضافه نمایید.

مرحله هشتم

در لحظات پایانی پخت زعفران دم کرده را بریزید.حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا غذای خوشمزه و رژیمی شما برای ۱۰ دقیقه دیگر بجوشد و جا افتاده شود.اکنون می‌توانید همراه با برنج و یا با نان نوش جان کنید.

منبع:sabzimarket.mashhad

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 1 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.