طرز تهیه اکبر جوجه اصل

طرز تهیه اکبر جوجه اصل

اکبر جوجه اصل با سس انار یک خوراک مجلسی و متفاوت به آنچه که تا کنون تجربه کرده اید. این خوراک برای اولین بار توسط آقای علی اکبر کلبادی که ساکن استان مازندران بود تهیه شد. اکبر جوجه اصل را اینگونه طبخ می کنند ابتدا جوجه های ۸۰۰ گرمی را به صورت آب پز آماده کرده سپس در مخلوط کره محلی و روغن کرمانشاهی تفت می دهند و همراه با کته و رب انار سرو می کند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اکبر جوجه اصل در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد برای برای شام ۲ نفره
جوجهیک عدد
نمک و فلفل و زردچوبهدلخواه
پیاز درشتیک عدد
آبدو لیوان
شیردو لیوان
سیردو حبه
مواد لازم برای سس
رب اناریک پیمانه
رب گوجه فرنگییک چهارم پیمانه
کرهپنجاه گرم
زعفرانسه ق س

طرز تهیه اکبر جوجه اصل

مرحله اول

یکی از ترفند ها و فوت و فن های پخت اکبر جوجه استفاده از شیر برای آب پز کردن مرغ می‌باشد، مخلوط کردن شیر و آب باعث از بین بوی بد مرغ خواهد شد و بعد از اتمام آشپزی گوشت مرغ را ترد خواهد کرد.

مرحله دوم

جوجه را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید سپس تمام قسمت های آن را به نمک و فلفل و زردچوبه آغشته کنید این کار را با دقت انجام دهید تا خوراک اکبر جوجه حسابی مزه دار و خوشمزه شود.

مرحله سوم

روی ظرف جوجه را با سلفون بپوشانید و برای یک الی دو ساعت به آن استراحت دهید تا جا افتاده و مزه دار شود. یک قابلمه نسبتاً بزرگ انتخاب کنید. شیر را با آب و پیاز و سیر درون قابلمه بریزید و روی اجاق قرار دهید.

مرحله چهارم

هنگامی که شروع به جوشیدن کرد جوجه ها را درون قابلمه قرار دهید و ثبت کنید تا به صورت نیم پز جوجه ها آماده شوند.نکته ‼️‼️ جوجه ها را بیشتر نپزید تا در هنگام سرخ کردن از هم وا نرود.

مرحله پنجم

وقتی که جوجه ها را از درون قابلمه خارج کردید آنها را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. یک قابلمه لبه بلند انتخاب کنید سپس مقداری کره را با روغن حیوانی درون قابلمه بریزید و روی اجاق قرار دهید.

مرحله ششم

جوجه ها را درون قابلمه گذاشته و با حرارت ملایم تمام قسمت های آن را به خوبی تفت دهید تا برشته و طلایی رنگ شود. یکی دیگر از نکات پخت غذا این است که برای سرخ کردن نباید از روغن مایع استفاده کنید.

مرحله هفتم

حالا نوبت به آماده کردن سس انار رسیده برای این کار ماهیتابه را آماده کنید و کره را به آن اضافه نمایید پس از این که کره آب شد رو به گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا زمانی که بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله هشتم

پس از تفت دادن رب گوجه فرنگی نوبت به اضافه کردن رب انار ترجیحاً ملس و محلی می‌رسد، در پایان زعفران را اضافه کنید. کمی مواد را تفت داده و پس از از آماده شدن سس همراه با اکبرجوجه نوش جان نمایید.

منبع :sadat_sweet

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.