طرز تهیه نرگس کباب

طرز تهیه نرگسی طرز تهیه شامی کباب لوله کباب

نرگس کباب یا کباب نرگسی یکی از غذاهای اصیل افغانی است، این خوراک محلی دارای طعم و مزه فوق العاده ای می باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نرگس کباب در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای شام دونفره
گوشت چرخ کرده۱۲۵ گرم
تخم مرغ۴ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
آرد نخود۲ قاشق سوپخوری
سیر۱ حبه
نمک و روغن فلفل قرمزبه مقدار لازم
پودر تخم گشنیزیک قاشق چایخوری
دارچینبه میزان لازم

طرز تهیه نرگس کباب

مرحله اول

برای تهیه خوراک ابتدا باید تخم مرغ ها را به صورت آب پز آماده کنید، قابلمه‌ای مناسب انتخاب کرده و تخم مرغ ها را درون آن همراه با مقداری آب بریزید و بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملاً پخته شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه تخم مرغ ها آماده شد پوست آنها را بگیرید سپس به سراغ پیاز و سیر رفته و آنها را رنده کنید، پیاز و سیر رنده شده را همراه با تخم گشنیز و پودر فلفل قرمز و نمک و آرد نخودچی مخلوط نمایید.

مرحله سوم

حالا نوبت آن رسیده که گوشت چرخ کرده را با این مواد مخلوط کنید. گوشت را حسابی ورز دهید تا ادویه کاملا به خورد آن برود و مزه دار شود. می توانید به گوشت چرخ کرده ۲۰ الی ۳۰ دقیقه استراحت دهید.

مرحله چهارم

حالا تخم‌مرغ‌ها را آماده کنید و دور تا دور آنها را کاملا با گوشت چرخ کرده بپوشانید، یک ماهیتابه لبه بلند انتخاب کرده و به مقداری که روی تخم مرغها را بپوشاند روغن اضافه کنید، تابه را روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن داغ شد حرارت اجاق گاز را کم کنید، سپس تخم مرغ های آماده شده را به آرامی درون ماهیتابه قرار دهید و با حوصله و عشق تمام قسمت های تخم مرغ را به خوبی سرخ کنید.

مرحله ششم

در حین سرخ کردن گلوله های تخم مرغ را به آرامی بچرخانید تا تمام قسمتهای آن سرخ شود. پس از آماده شدن، به آرامی از درون ماهیتابه خارج کنید و کمی که خنک شد با چاقو از وسط به دو قسمت تقسیم کنید، اکنون شام مجلسی آماده برای سرو می‌باشد.

منبع:afghan_delicious_f00d

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 22 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.