طرز تهیه رب گوجه فرنگی در آفتاب

 طرز تهیه رب گوجه با مخلوط کن طرز تهیه رب گوجه با سبزی خردکن طرز تهیه رب گوجه در آفتاب نی نی سایت کف روی رب گوجه طرز تهیه رب گوجه فرنگی در کارخانه طرز تهیه رب گوجه خانگی که کپک نزند در تهیه رب گوجه فرنگی از کدام روش استفاده میشود خوشرنگ شدن رب گوجه

طرز تهیه رب گوجه فرنگی در آفتاب مناسب برای افرادی که در مناطق گرمسیر زندگی می کنند، به جای استفاده از اجاق گاز و خستگی ناشی از پخت رب گوجه فرنگی میتوانند رب را در زیر نور آفتاب تهیه کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رب گوجه فرنگی در آفتاب در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
مواد لازم
گوجه فرنگیبه میزان لازم
نمکبه مقدار کافی
شکر۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه رب گوجه فرنگی در آفتاب

مرحله اول

برای تهیه این رو به گوجه فرنگی باید حداقل یک سبد گوجه در نظر بگیرید و سعی کنید از گوجه های رسیده و گوشتی استفاده کنید، پس از اینکه گوجه ها را شستید آنها را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله دوم

گوجه هارا پشت و رو کرده و آنها را کمی فشار دهید تا مغز و آب آن خارج شود و فقط گوشت آن بماند. سعی کنید تمام بذر گوجه ها را خالی کنید. حالا گوجه ها را درون قابلمه بریزید و به صورت لایه لایه بر روی آن نمک بپاشید.

مرحله سوم

مقدار نمک شما اگر کم باشد رب کپک خواهد زد. مقدار نمک در حدی باشد که چشمی آن را احساس کنید. روی قابلمه را با توری بپوشانید و برای چهار روز در جلوی نور آفتاب قرار دهید، تا گوجه ها نرم شوند.

مرحله چهارم

حالا آب گوجه را درون یک قابلمه جداگانه خالی کنید، گوجه ها را درون آبکش ریخته و آنها را چنگ بزنید، تا آب گوجه کاملا گرفته شود. اکنون می توانید دو قاشق شکر به آب گوجه اضافه کنید و با آن مخلوط نمایید.

مرحله پنجم

بعد از انجام این مراحل آب گوجه را درون سینی ریخته و جلوی نور خورشید برای مدت ۳ الی ۴ روز قرار دهید تا آب آن تبخیر شود. بعد از اینکه آب گوجه سفت شد آنها را بسته بندی کنید و درون فریزر نگهداری نمایید.

نکته

طعم رب گوجه کمی شور می‌شود، هنگام طبخ غذا مراقب نمک باشید، نمک زیاد باعث شور شدن غذا خواهد شد. قبل از اینکه رب را تهیه کنید از وضعیت آب و هوا مطلع شوید. نباید با گرد و خاک تماس داشته باشد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 9 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.