طرز تهیه مرغ ناردونی

 طرز تهیه مرغ ناردون با گردو -طرز تهیه مرغ ناردونی دونفره- فیلم طرز تهیه مرغ ناردونی -طرز تهیه مرغ ناردون مجلسی- مرغ ناردونی شمالی -طرز تهیه مرغ ناردون مازندرانی

مرغ ناردونی یکی از خورشت های سنتی و اصیل استان گیلان می باشد که آن را همراه با برنج کته معمولاً طبخ و سرو می نمایند. طعم غذا ملس و ترش می باشد که چاشنی اصلی آن از ترکیب انار و رب انار و آب انار به دست می آید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ ناردونی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای دو نفر
ران مرغ کامل۳-۲ عدد
پیاز رنده ریز شده۱ عدد
پیاز۱ عدد
انار۱ عدد
رب گوجه۱ قاشق غذاخوری
رب انار محلی۲-۳ قاشق غذاخوری
آب نارنج۳ قاشق غذاخوری
آلو خورشتی۷ عدد
زعفران حل شده۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و نمک و زردچوبهبه میزان لازم
زرشک و خلال پسته و دون انار و گردوبرای تزیین

طرز تهیه مرغ ناردونی

مرحله اول

برای پخت این خورشت عالی و خوشمزه شمالی ابتدا با چاقو چند برش نیمه عمیق بر روی ران های مرغ ایجاد کرده سپس ماهیتابه را بر روی اجاق گاز قرار دهید مقداری روغن اضافه کنید و اجازه دهید تا روغن داغ شود.

مرحله دوم

در مرحله بعدی و پس از داغ شدن روغن آنها را درون ماهیتابه قرار داده و کمی آنها را تفت دهید سپس پیاز را به صورت چهار قاچ آماده کنید و آن را همراه با زردچوبه و نمک و فلفل به مرغ ها اضافه نمایید.

مرحله سوم

کمی مواد را تفت داده سپس ۲ لیوان آب جوش به مواد اضافه کنید، حالا درب ماهیتابه را ببندید و برای ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا ران های مرغ با حرارت متوسط به صورت نیم پز شده آماده شوند.

مرحله چهارم

درون یک ماهیتابه جداگانه روغن را همراه با پیاز رنده شده تفت دهید تا پیاز ها طلایی رنگ شوند سپس یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید و مواد را تفت دهید تا رنگ رب گوجه تغییر کند.

مرحله پنجم

اکنون می توانید زردچوبه را همراه با نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و برای یک دقیقه مواد را تفت دهید، سپس نوبت به اضافه کردن رب انار می‌رسد کمی مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید.

مرحله ششم

اکنون زمان آن رسیده که دانه‌های زعفران را همراه با زعفران حل شده و مقداری آب نارنج را به مواد اضافه کنید، مواد را به آرامی با هم مخلوط کرده و برای مدت زمان ۲ الی ۳ دقیقه آنها را تفت دهید.

مرحله هفتم

حالا باید بعد از آماده کردن این سس مرغ های شما هم به صورت نیم پز آماده شده باشند. زمانی که آب مرغ نصف شد پیازی را که چهار قاچ کرده بودید خارج کنید و سس مخصوص را اضافه نمایید.

مرحله هشتم

پس از اضافه کردن سس انار آلو خورشتی راهم به مواد اضافه کنید و درب ظرف را ببندید، تا زمانی که مرغ ها قرار است پخته شوند برای ۲ الی ۳ بار ران های مرغ را درون ظرف بچرخانید.

مرحله نهم

پس از اینکه ران های مرغ را برعکس کردید از سس درون ماهیتابه هم بر روی مرغ ها بریزید، اجازه دهید تا سس شما غلیظ شود و ران های مرغ هم کاملاً پخته شوند تقریباً ۵۰ تا ۶۰ دقیقه زمان می‌برد. با انار و زرشک و گردو خورشت را تزیین نمایید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 26 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.