طرز تهیه سس مکزیکی

طرز تهیه سس مکزیکی برای جوجه کباب طرز تهیه سس سزار با مایونز طرز تهیه سس زاتزیکی طرز تهیه سس یونانی طرز تهیه سس چیلی مکزیکی طرز تهیه سس سالسا برای چیپس طرز تهیه سس دیپ سالسا طرز تهیه سس سالسا سبز

طرز تهیه سس مکزیکی خوشمزه و خاص برای مزه دار کردن انواع غذاها، از این سس در کنار انواع فست فود ها میتوانید استفاده کنید و از خوردن غذا لذت ببرید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس مکزیکی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

دستور پخت سس
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
آرد۳ قاشق غذاخوری
پودر فلفل دلمه ای۱ قاشق غذاخوری
زیره۱ قاشق چایخوری
پودر سیر۱/۲قاشق چایخوری
پونه کوهی خشک۱/۴قاشق چایخوری
رب۲ قاشق غذاخوری
سرکه سیب یا سرکه سفید۱ قاشق چایخوری
نمکبرای طعم دهی
فلفل سیاه تازهبرای طعم دهی

طرز تهیه سس مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه سس بسیار خوشمزه که بسیار سریع آماده می شود ابتدا مواد خشک را درون کاسه کوچک گریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند سپس رب گوجه فرنگی و آبگوشت را آماده کنید.

مرحله دوم

قابلمه با ابعاد مناسب انتخاب کرده و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید و روغن را اضافه کنید حالا صبر کنید تا روغن داغ شود. تقریباً سه چهار دقیقه زمان میبرد تا روغن داغ شود. کمی حوصله داشتید باشید.

مرحله سوم

حالا مخلوط مواد خشک را درون قابلمه بریزید و به صورت مداوم با همزن دستی برای مدت زمان یک دقیقه مواد را هم بزنید تا عطر آن فضا را بگیرد و رنگش عوض شود. بعد از انجام این کار رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا آرام آرام آب گوشت را اضافه کرده و مرتب مواد را هم بزنید تا یکدست شود، آن هم به صورت دورانی. حرارت را کمی بیشتر کنید و سس را به حالت سمپاشی هم بزنید، تقریباً برای ۵ الی ۷ دقیقه تا به غلظت مناسب برسد.

مرحله پنجم

مراقب باشید سس زمانی که شل تر است آن را از روی اجاق گاز بردارید، پس از سرد شدن غلظت آن بیشتر میشود. هنگامی که از روی حرارت برداشتید سرکه و فلفل سیاه را اضافه کنید، نسبت به ذائقه خود می توانید کمی نمک هم اضافه نمایید.

منبع:ashpazi_firouzeh66

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 28 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.