طرز تهیه خورشت مرغ کاری

طرز تهیه خورشت مرغ کاری

در این مطلب می توانید با طرز تهیه یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین خورشت‌های هندی آشنا شوید که برای پخت آن حتماً باید از ادویه پودر کاری استفاده کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورشت مرغ کاری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ بدون استخوان۵۰۰ گرم
️پیاز۲ عدد
️زردچوبه۱ قاشق چای خوری
ادویه کاری۱ قاشق چای خوری
فلفل سیاه و فلفل قرمزنوک قاشق چای خوری
پودر زنجبیلنصف قاشق چای خوری
️پاپریکا۱ قاشق چای خوری
️نمکمقداری
️آب۱ لیوان و نیم
️سیر۲ حبه
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
️کره۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خورشت مرغ کاری

مرحله ۱

برای پخت و تهیه خورشت مرغ کاری ابتدا دو عدد را به صورت نگینی خرد کنید سپس همراه با مقداری کمی روغن مایع درون ماهیتابه ریخته و آن ها را تفت دهید تا زمانی که سبک و شیشه ای شوند .

مرحله ۲

در این مرحله تکه های مرغ خرد شده را به پیاز داغ ها اضافه کرده و با هم مخلوط کرده و تفت دهید تا زمانی که مرغ‌ها تغییر رنگ دهند. حالا حبه‌های سیر را خرد کنید و به مواد اضافه کنید و با هم تفت دهید.

مرحله ۳

برای بهتر شدن طعم خورشت میتوانید یک قاشق غذاخوری کره اضافه کنید اکنون زمان آن رسیده که ادویه ها را اضافه کنید و مواد را با هم دوباره تفت دهید. حالا یک لیوان آب به خورشت اضافه کند.

مرحله ۴

اکنون درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید تا با حرارت کم آب خورشت کشیده شود و تکه های مرغ کاملاً بپزند. صبر کنید تا آب مرغ کاملاً کشیده شود و در حد ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری آب کف ماهیتابه باقی بماند.

مرحله ۵

در مرحله بعد خامه را از درون یخچال خارج کرده و پس از اینکه با محیط هم دما شد آنرا درون یک کاسه ریخته و با قاشق هم بزنید تا رقیق شود سپس به خورشت مرغ خوشمزه محلی اضافه نمایید .

مرحله ۶

حالا مواد را به خوبی هم بزنید و پس از گذشت ۵ دقیقه اجاق گاز را خاموش کنید. همراه با مقداری جعفری خرد شده ظرف خود را تزیین کنید و در کنار برنج ایرانی این غذا را نوش جان نمایید.

نکات پخت خورش

خامه را باید قبل از اینکه می خواهید غذا را صرف کنید اضافه نمایید اگر قرار است بین پخت و سرو غذا فاصله باشد خامه را اضافه نکنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 21 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.