طرز تهیه رولت سیب زمینی و گوشت

طرز تهیه رولت سیب زمینی و گوشت

طرز تهیه رولت سیب زمینی و گوشت غذایی جذاب و جدید. برای بچه ها بپزید و تزیین کنید و از خوردنش لذت ببرید. امروزه غذاهایی که با سیب زمینی و پنیر پیتزا طبخ میشوند بسیار پرطرفدار میباشند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت سیب زمینی و گوشت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
سیب زمینی متوسط۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
جعفری خورد شده۱ دسته
سیر۳ حبه
ادویه ها برای سیب زمینینمک،زردچوبه:به مقدار لازم
پنیر پیتزا۱۵۰ گرم

رولت سیب زمینی با سیب زمینی پخته

مواد لازم برای مایه گوشتی
فلفل دلمه اییگوشتینصف ۱ عدد
گوجه۲ عدد
پیاز۲ عدد
پیازچه۱ دسته
گوشت چرخکرده۲۰۰ گرم
ادویهنمک،فلفل،پاپریکا،پودر سیر

طرز تهیه رولت سیب زمینی و گوشت

مرحله اول

برای تهیه این غذا ابتدا باید به سراغ سیب‌زمینی‌ها رفته و بعد از اینکه پوست آنها را گرفتیم رنده کنیم حالا آب سیب زمینی رنده شده را بگیرید و روی یک پارچه قرار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود.

مرحله دوم

بعد از اینکه آب سیب زمینی گرفته شد نوبت به اضافه کردن دو عدد تخم مرغ به مایه سیب زمینی می رسد. بعد از آن جعفری خرد شده را همراه با ادویه ها اضافه کنید. در پایان پنیر رنده شده را به مواد اضافه کرده و با دست مخلوط کنید.

مرحله سوم

کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید کاغذ روغنی را با قلمو چرب کنید. فر را از قبل گرم کنید و مواد سیب زمینی را روی سینی فر قرار دهید. دمای فر روی ۱۶۰ درجه تنظیم کنید و برای ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا بپزد.

مرحله چهارم

چون دمای هر دستگاه متفاوت می باشد شما در هنگام پخت مراقب باشید زیاد خشک نشود. بعد از پخته شدن کاغذ روغنی را از آن جدا کنید و اجازه دهید تا خنک شود و مایه گوشتی غذا را آماده کنید.

مرحله پنجم

مواد را که شامل فلفل دلمه ای و پیاز و گوجه و پیاز چه میشود را پرت کنی درون تابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده را به این مواد اضافه کرده و صبر کنید تا آب غذا کشیده شود و بپزد.

 

 

مرحله ششم

در این زمان رب را همراه با ادویه ها اضافه میکنیم. کمی مایه گوشتی را هم بزنید و اجاق را خاموش کنید. از مواد گوشتی روی سیب زمینی ها بریزید و آنها را رول کنید. دوباره روی سینی فر کاغذ روغنی بذارید.

مرحله هفتم

کاغذ روغنی را چرب کنید و رول های سیب زمینی را روی آن قرار دهید. حالا پنیر پیتزا و فلفل دلمه و گوجه خرد شده را روی رولت های خوشمزه خانگی بپاشید‌. دمای فر ۱۷۰ درجه و مدت زمان پخت ۱۰ دقیقه. صبر کنید تا پنیر طلایی شود.

منبع:ashpazi_khoshmaze20

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.