طرز تهیه سوپ دال عدس

طرز تهیه سوپ دال عدس هندی و عربی به روش رستورانی با مرغ

طرز تهیه سوپ دال عدس خوشمزه و مقوی، این سوپ مخصوص کشور ترکیه میباشد، شما با فرا رسیدن فصل پاییز و افزایش مقاومت خود در برابر سرماخوردگی میتوانید از این سوپ پر خاصیت استفاده نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوپ دال عدس در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سوپ
پیاز بزرگیک عدد
سیریک حبه
هویج متوسطیک عدد
سیب زمینی درشتیک عدد
دال عدسیک لیوان
رب گوجهیک ق غ سرپر
آب (آب قلم یا گوشت )هفت لیوان
نمک،فلفل و کمی آبلیمو
کره

طرز تهیه سوپ دال عدس

مرحله اول

ابتدا باید دال عدس ها را درون کاسه ریخته و روی آن آب سرد بگیرید، کمی مواد را هم بزنید و دال عدس ها را بشویید. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید مقداری کره اضافه کنید، پس از آب شدن کره رب گوجه فرنگی را اضافه کنید.

مرحله دوم

رب گوجه فرنگی را تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس دال عدس را اضافه کنید و آن را هم تفت دهید پس از انجام این کار سبزیجات را خورد کنید و به دال عدس اضافه نمایید، مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید.

مرحله سوم

حالا زمان آن رسیده که نمک و بعد از آن ادویه ها را اضافه نمایید و بعد از مخلوط کردن مواد نوبت به اضافه کردن آب می رسد، حالا درب قابلمه را ببندید، برای تقریباً ۳۰ دقیقه اجازه دهید تا دال عدس و سبزیجات بپزند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه سوپ کاملا پخته و جا افتاده شد می توانید مواد را با گوشکوب برقی میکس کنید تا کاملا یکدست شود. هنگام سرو با مقداری نعنا داغ و کره و فلفل قرمز ظرف خود را تزیین کنید و سوپ را نوش جان نمایید.

منبع: turkfoods.elahe

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 17 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.