طرز تهیه آش گوجه فرنگی لپه

طرز تهیه آش گوجه فرنگی لپه برای آذربایجان شرقی خانم گلاور

آش گوجه فرنگی لپه یک خوراک خوشمزه و بسیار مقوی مخصوص استان آذربایجان شرقی و شهر زیبای ارومیه می باشد این غذای ساده را شما با حبوباتی مانند بلغور ، لپه و عدس و برنج میتوانید بپزید ، با سایت تفریحی های پاتوق همراه شوید و از این دستور پخت بصورت مرحله به مرحله استفاده کنید .

مواد لازم برای خوراک ۴ نفر

برنج۱ لیوان
لپهنصف لیوان
پیاز۲ تا متوسط
نمک زردچوبه فلفل قرمزبه مقدار نیاز
سبزی آشگشنیز * جعفری * تره * اسفناج
گوجه فرنگی۱/۵کیلو

آش گوجه فرنگی با لپه

مرحله اول

برای تهیه آش گوجه فرنگی لپه و سبزیجات پس از اینکه پیاز را به صورت نگینی خورد کردید قابلمه را روی اجاق گاز قرار دهید و مقداری روغن به آن اضافه کنید پس از داغ شدن روغن های خرد شده را اضافه کنید و آنها را چرخ دهید هنگامی که طلایی رنگ شدند ، زردچوبه را به آن اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن چیزی در حدود ۲ لیتر آب به قابلمه خود اضافه نمایید .

مرحله دوم

در مرحله بعدی و پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد برنج را همراه با لپه که از قبل خیسانده بودیم به مواد درون قابلمه اضافه میکنیم حالا زمان آن رسیده است که گوجه فرنگی ها را رنده کنید و به قابلمه اضافه نمایید پس از انجام این مراحل نوبت به اضافه کردن سبزی می رسد هنگامی که غذا شروع به جوشیدن کرد حرارت را کم کم کنید .

مرحله سوم

حالا درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا این آش خوشمزه کاملاً جا افتاده و پخته شود ، در لحظات پایانی پخت فلفل قرمز را اضافه کرده و مقدار نمک خوراک خود را اندازه کنید . اکنون این سوپ خوشمزه یا آش گوجه فرنگی آماده برای سرو می‌باشد . نوش جان .

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 شهریور 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.