طرز تهیه عصاره مرغ

عصاره مرغ چیست طرز تهیه سوپ با عصاره و خواص مصرف این چاشنی و طعم دهنده

عصاره مرغ را در منزل تهیه کنید و از خواص آن برای آشپزی و مخصوصاً کودکان خود استفاده نمایید این عصاره را از اسکلت بندی مرغ تهیه می کنند هنگامی که تکه های مرغ را به صورت شنل و یا کوبیده مرغ آماده می کنید با استخوان ها این عصاره را تهیه کنید . در سایت آموزشی برای شما طرز تهیه آن را شرح داده ایم امیدواریم مورد پسند شما واقع شود .

مواد لازم برای تهیه عصاره

استخوان مرغ۲ کیلو
پیاز متوسط۱ عدد
هویج۲ عدد
سیر۲ حبه
ساقه کرفس۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
نمک ، زردچوبه ، فلفل و دارچینبه میزان لازم

طرز تهیه عصاره مرغ

مرحله اول

برای تهیه عصاره مرغ خانگی ابتدا پیاز را همراه با هویج و سیر و ساقه کرفس و فلفل دلمه ای خرد می کنیم ، تمام سبزیجات را همراه با تکه های استخوان مرغ درون قابلمه ریخته و به آنها آب را اضافه میکنیم ، مقدار آب در حدی باشد که روی مواد را بپوشاند .

مرحله دوم

حالا ظرف را روی اجاق گاز قرار داده و با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا بجوشد ، در چند مرحله کف روی مواد را بگیرید هنگامی که شروع به جوشیدن کرد و حرارت را کم کنید و درب ظرف را ببندید حالا صبر میکنیم تا حسابی پخته و جا افتاده شود و تقریباً آب آن بخار شده و عصاره ما غلیظ شود .

مرحله سوم

اکنون زمان آن رسیده که اجاق گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا آب مرغ از حرارت بیفتد آب را برای دو مرحله از صافی رد کنید و قطعات خرد شده استخوان و سبزیجات را کاملاً جدا کنید ، پس از اینکه سرد شد چربی روی آب مرغ را بگیرید و یک قالب آماده کنید و عصاره را درون قالب بریزید .

مرحله چهارم

قالب خود را درون فریزر قرار دهید تا عصاره خودش را بگیرد و منجمد شود ، حالا آن را در ابعاد مناسب برای نیاز خود برش زده و بسته بندی کرده و درون فریزر نگهداری کنید ، برای ۳ ماه میتوانید از این عصاره به عنوان یک طعم دهنده و چاشنی میتوانید استفاده کنید .

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 12 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.