طرز تهیه کلم پلو بدون سبزی

طرز تهیه کلم پلو بدون سبزی

کلم پلو بدون سبزی یکی از غذاهای اصیل و سنتی شیراز میباشد که معمولا با کلم برگ و کلم قمری آن را تهیه میکنند. اصل این غذا با سبزیجات معطر مثل شوید و تره و جعفری میباشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلم پلو بدون سبزی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
برنج ایرانی۱ کیلو
گوشت چرخکردهنیم کیلو
کلم سفید رشته رشته شده۱/۵ کیلو
روغن۱ پیمانه
زعفران سائیده۱ قاشق مربا خوری غلیظ
پیاز۱ عدد رنده شده
نمک و فلفلبه میزان لازم
رب گوجه فرنگیبه میزان لازم

طرز تهیه کلم پلو بدون سبزی

مرحله اول

برای تهیه این پلو خاص و مجلسی ابتدا باید گوشت چرخ کرده را همراه با یک عدد پیاز رنده شده و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید مواد را حسابی با دست ورز دهید تا یکدست و جا افتاده شوند.

مرحله دوم

از مواد گوشتی اندازه کوفته قلقلی برداشته و آنها را درون روغن داغ ریخته و سرخ می‌کنیم. بعد از سرخ کردن گوشت، آب را همراه با مقداری رب گوجه فرنگی به آن اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم تا بپزند.

مرحله سوم

کلم‌های خرد شده را همراه با کمی نمک و یک لیوان آب روی حرارت قرار می‌دهیم تا کمی نرم شوند و آب آن کشیده شود سپس فلفل سیاه و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم و کلم‌ها را سرخ می‌کنیم.

مرحله چهارم

کمی هم زعفران به کلم‌ها اضافه شود و آن را کنار قرار می‌دهیم. بعد از آبکش کردن برنج از نان لواش برای ته دیگ غذا استفاده می‌کنیم کمی آب و روغن به نان اضافه کرده و قابلمه را به صورت لایه لایه از برنج و کلم و مواد گوشتی پر می‌کنیم.

مرحله پنجم

در آخرین لایه برنج بریزید و روی مواد را بپوشانید. توجه داشته باشید کلم و مواد گوشتی را ابتدا باید سرخ کنید زمانی که آن را لابلای برنج می‌ریزید دم کشیده و پخته خواهد شد. حالا با یک ترشی خوشمزه و مجلسی نوش جان نمایید.

منبع : @aashpazi.honar.khalaghiat

آخرین بروز رسانی در : جمعه 22 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.