طرز تهیه آش گندم

طرز تهیه آش گندم

طرز تهیه آش گندم با رسیدن فصل سرد و روزهای بارانی بهترین غذایی که میتونه به شما انرژی بده و از شما در برابر سرما حفاظت کنه، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش گندم در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۰ نفر
پیاز داغ۵ قاشق غذاخوری
نخود۲۵۰ گرم
لوبیا چیتی۲۵۰ گرم
گندم پوست کنده۴۰۰ گرم
سبزی آش۱ کیلوگرم
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
کشک محلیبه مقدار لازم
نمک دریا و فلفلبه مقدار لازم
سیر داغمقداری

طرز تهیه آش گندم

 

مرحله ۱

برای تهیه غذا یکی از نکاتی که باید رعایت کنید خیساندن حبوبات که شامل لوبیا و نخود می باشد از شب قبل می باشد. گندم را شسته و آن را آبکش کنید سپس همراه با حبوبات درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا پخته و نرم شوند.

مرحله ۲

در مرحله بعدی سبزی آشی را خورد کرده و پس از پختن حبوبات همراه با پیاز داغ و سیر داغ به آش اضافه کنید. یکی دیگر از نکات پخت این است که پیاز داغ را هنگامی که تفت می‌دهید زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید.

مرحله ۳

در این مرحله وقتی که تمام مواد را با هم مخلوط کردید اجاق گاز را کم کنید و اجازه دهید تا آش با حرارت کم کاملاً جا افتاده و لعاب دار شود. پس از اینکه آش را درون کاسه ریختید با کشک و پیاز داغ و سیر داغ و نعنا داغ تزیین کنید.

نکات پخت آش

تهیه این غذا در اصل بدون گوشت می‌باشد، شما میتوانید زمانی که سبزی را اضافه میکنید، گوشت را بصورت جداگانه پخته و همراه با سبزی اضافه نمایید.سبزی آش شامل ( جعفری و تره و گشنیز و اسفناج ).

طرز تهیه نعناع داغ

برای تهیه نعناع داغ ابتدا باید مقداری نعناع خشک را درون آب بخیسانید سپس آب اضافی آن را بگیرید و همراه با مقدار کمی روغن درون ماهی تابه ریخته و آن را تفت دهید، تا زمانی که رنگ نعناع تیره شود.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 20 مهر 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.