طرز تهیه سس مرغ با رب انار و گردو، برای غذاهایی مانند پاچینی و جوجه کباب و … . میتوانید مرغ سوخاری را هم با این سس خوشمزه سرو کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس مرغ با رب انار و گردو در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای

مرحله اول

 بعد از اینکه سینه مرغ را خرد کردید با کمی زعفران دم کرده و نمک و سس مایونز و مقداری پیاز خرد شده و کمی پودر پاپریکا آن را مزه دار یا به اصطلاح مرینیت کنید. روی مرغ را برای دو تا ۳ ساعت بپوشانید.

مرحله دوم

ظرف مرغ را درون یخچال قرار دهید تا ادویه و طعم دهنده ها بخورد مرغ برود. حالا می توانید تکه های مرغ را درون ماهیتابه بریزید و ابتدا یک طرف آن را سرخ کنید و سپس برگردانید و طرف دیگرش را سرخ کنید. روش پخت جوجه کباب ساده و خوشمزه خانگی.

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص خانگی
گردو۴ عدد
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
نمک و پودر فلفل سیاهکمی
رب گوجه۱ قاشق مرباخوری
نعنا خشکدو قاشق غذاخوری
رب انار۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مرغ با رب انار و گردو

مرحله اول

گردو ها را خرد کنید یا اینکه آسیاب نمایید. یک قاشق روغن زیتون درون تابه بریزید، بعد از اینکه داغ شد کمی نمک و پودر فلفل سیاه به آن اضافه کنید. گردو های خرد شده را هم به این مواد اضافه کنید.

مرحله دوم

رب گوجه و نعنا خشک رو هم اضافه نمایید مواد را برای ۵ دقیقه تفت دهید. حالا نوبت به اضافه کردن رب انار می‌رسد برای ۵ دقیقه دیگر سس را تفت دهید و اجاق را خاموش کنید. اگر احساس کردید سفت شده کمی آب به آن اضافه کنید.

منبع: آشپزی.paniz

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.