طرز تهیه مرغ با سس مایونز

مرغ با سس مایونز ، تقریباً می توان گفت پایه ثابت تمام مجالس ما ایرانی ها غذا با مرغ می باشد. هرکس نسبت به هنر و سلیقه خود مرغ را مزه دار کرده و می پزد اگر میخواهید مزه جدیدی را تست کنید این دستور پخت مرغ با سس مایونز و زعفران را هم امتحان نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ با سس مایونز در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد اولیه برای تهیه خوراک مرغ
ران مرغچهار تکه
پیاز خیلی درشتیک عدد
زعفران غلیظ دمکردهدو ق چ
زعفران غلیظ دمکرده برای سس خورش۱/۴ لیوان
کره فقط برای طعم دهی۱۵-۲۰ گرم
روغنکمی
مایونز کم چربیک و نیم الی دو ق غ
سیردو سه حبه
عصاره مرغنصف یا یک عدد
نمکبه مقدار لازم
آب گرم یا جوشحدود یک و نیم استکان

طرز تهیه مرغ با سس مایونز

مرحله اول

برای شروع پخت مرغ با سس مایونز روی قسمت های مرغ شیار ایجاد کنید و با زعفران و مقداری نمک مرغ را مزه دار کنید. شیار ها را با پرک های سیر پر کنید و برای حداقل ۱۲ ساعت مرغ را درون یخچال قرار دهید تا حسابی مزه دار شود.

مرحله دوم

تابه را روی اجاق قرار دهید تا گرم شود سپس روغن را اضافه کنید و پس از داغ شدن روغن کمی کره هم اضافه کنید تکه‌های مرغ را درون تابه ریخته و به خوبی دو طرف آن را سرخ کنید. روغن را از صافی رد کنید.

مرحله سوم

پیاز را درون همان روغن سرخ کنید در حد عسلی شدن. تکه های مرغ را روی پیاز ها قرار دهید و درب ظرف را ببندید. حرارت را در حالت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا برای چند دقیقه بپزد.

مرحله چهارم

حالا سس مایونز را با زعفران دم کرده مخلوط کنید یک لیوان آب گرم هم به این مواد اضافه کنید. سس را هم بزنید تا یکدست شود. حالا می توانید آن را به مرغ ها اضافه کنید، حرارت را کمی زیاد کنید.

مرحله پنجم

کمی که جوشید حرارت را کم کنید و درب ظرف را ببندید تا به آرامی پخته و جا افتاده شود. بعد از گذشت چند دقیقه عصاره مرغ را اضافه کنید. صبر کنید تا با حرارت ملایم غذا کاملا پخته شود.

مرحله ششم

تقریباً باید یک ساعت زمان بدهید تا این خوراک آماده و سس غذا غلیظ شود. حالا در قابلمه را باز کنید و مرغ ها را بچرخانید. صبر کنید تا با در باز کمی غذا روی حرارت بماند تا کاملا پخته و آماده برای سرو شود.

مرحله هفتم

در اواخر پخت می‌توانید چند تکه زغال سرخ کنید و درون کاسه فلزی بگذارید. ظرف زغال را روی تکه های مرغ قرار دهید کمی روغن روی زغال ها بریزید و درب ظرف را ببندید تا تکه های مرغ طعم دود بگیرد. این کار را در فاصله ۵ دقیقه ای تکرار کنید تا مرغ دودی آماده شود.

منبع : @ashpaz__bash

 

 

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 26 دی 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.