طرز تهیه مرغ ترش بدون سبزی

طرز تهیه مرغ ترش با رب انار و گردو بدون سبزی فیلم طرز تهیه مرغ ترش با رب انار بدون سبزی طرز تهیه مرغ ترش ساده طرز تهیه مرغ ترش تهرانی طرز تهیه مرغ ترش با رب انار و آلو طرز تهیه مرغ ترش بدون گردو طرز تهیه مرغ ترش شیرازی طرز تهیه مرغ ترش کرمانشاهی

مرغ با رب انار بدون گردو یک خوراک بسیار خوشمزه و منحصر به فرد محلی، با این غذا بیشتر کردها از مهمانان خود پذیرایی میکنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ ترش بدون سبزی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد مورد نیاز برای مرغ ترش ساده با رب انار بدون سبزی
مرغیک تکه ران بزرگ
پیازیک عدد متوسط
رب_اناردو قاشق غذاخوری
زردچوبه نمکبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

طرز تهیه مرغ ترش تهرانی

مرحله اول

برای تهیه خورشت مرغ ترش تهرانی بدون سبزی ابتدا باید پیاز را به صورت درشت رنده کنید سپس آن را درون قابلمه ریخته و تفت دهید، تفت دادن را تا زمانی که آب پیاز گرفته شود ادامه دهید، نیازی نیست رنگ پیاز عوض شود.

مرحله دوم

پس از اینکه آب پیاز برچیده شد می توانید مرغ را به آن اضافه کنید. بعد از مرغ زردچوبه را بریزید، مواد را با هم مخلوط کرده و تفت دهید. تقریباً باید برای ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم این کار را انجام دهید.

مرحله سوم

حالا یک لیوان آب به مرغ اضافه کنید و حرارت را تا جایی که امکان دارد کم کنید و صبر کنید تا مرغ بپزد. درب قابلمه را باید به صورت نیمه باز قرار دهید. چون شبیه به خوراک می باشد نیازی نیست آب زیادی به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

هنگامی که آب خوراک مرغ غلیظ شد و احساس کردید که مرغ پخته شده است رب انار را به آن اضافه کنید و صبر کنید تا برای ۱۰ دقیقه دیگر غذا بجوشد و طعم ترشی رب انار بر بافت مرغ تاثیر بگذارد.

مرحله پنجم

در پایان نمک را به آن اضافه کنید. اکنون آماده برای مصرف می‌باشد. یکی از نکات و فوت و فن های مرغ ترش این است که در زمان سرخ کردن مرغ تمام قسمت های آن را به زردچوبه و پیاز آغشته کنید.

منبع: goli_1365_goli

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 18 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.