طرز تهیه سس مرغ سوخاری
طرز تهیه سس مرغ سوخاری یک چاشنی بسیار خوشمزه و خاص عطر این سس جذاب بخاطر موسیر و جعفری می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سس مرغ سوخاری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

چکیده ای از خواص موسیر

افزایش دفع ادرار، التیام دهنده و ترمیم‌کننده زخمها و تسکین دهنده التهاب طحال و کبد. تأثیر مثبت آن بر دستگاه اعصاب مرکزی، کاهش سردردهای میگرنی، کمک به سیستم قلبی- عروقی، کمک به کاهش چربیهای خون و پیشگیری از تصلب شرائین و تنظیم فشار خون هم قابل توجه‌است

مواد لازم برای تهیه سس دست ساز مخصوص فست فود
سس مایونز۵۰ گرم
تخم مرغ۱عدد
موسیر۲ قاشق غذاخوری
خیاشور۲عدد
پیاز۱عدد
جعفریبه میزان لازم
ماست۱۵۰ گرم
لیمو ترش۱عدد
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه سس مخصوص خانگی

مرحله اول

پیاز و موسیر را همراه با جعفری به صورت ریز خورد کنید مواد خرد شده را درون کاسه ای مناسب بریزید. تخم مرغ را هم به صورت آب پز آماده کنید. تخم مرغ آب پز شده را هم خورد کرده و به سایر مواد این سس فوقالعاده اضافه نمایید.

مرحله دوم

حالا مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند،این کار را با حوصله انجام دهید. سپس خیارشور ها را هم در ابعاد کوچک خرد کرده و به این مواد اضافه نمایید. سس مایونز را هم با ماست ترکیب کنید. مایه را به مواد سس دست ساز خانگی اضافه نمایید.

مرحله سوم

حالا نمک و فلفل را اضافه می کنیم مواد را به آرامی با هم مخلوط می کنیم. برای چاشنی آب یک عدد لیمو ترش را به مواد اضافه کنید. می توانید همه این مواد را نیز درون مخلوط کن میکس کنید تا سس خوشمزه نرم و لطیف باشد.

منبع : mamifood_iran

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 10 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.