طرز تهیه خمیر پیتزا با شیر

طرز تهیه خمیر با شیر طرز تهیه خمیر پیتزا با شیر و بکینگ پودر طرز تهیه خمیر پیتزا حرفه ای طرز تهیه خمیر پیتزا با شیر برای ۴ نفر خمیر پیتزا با شیر یا آب طرز تهیه خمیر پیتزا با شیر برای ۸ نفر طرز تهیه خمیر پیتزا با شیر بدون مخمر طرز تهیه خمیر پیتزا ترد و پفکی
خمیر پیتزا با شیر و خمیر مایه، مناسب برای تهیه انواع پیتزا و پیدو و پیراشکی های ساده خانگی، شما بجای شیر میتوانید از آب هم استفاده کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خمیر پیتزا با شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه خمیر
شیر ولرم۱ پیمانه
مخمر ۱/۵ ق غ
شکر ۱ ق غ
آرد ۵۰۰ گرم
نمک ۱ ق چ
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۶ ق غ

طرز تهیه خمیر پیتزا با شیر

مرحله اول

برای تهیه خمیر پیتزا همه کاره و جادویی ابتدا باید شیر ولرم را با شکر مخلوط کنید سپس با آن مخمر را اضافه کنید و پس از اینکه مواد را به خوبی با هم مخلوط کردید برای ۱۵ دقیقه به آن استراحت دهید تا عمل بیاد.

مرحله دوم

درون کاسه بزرگی تخم مرغ را بشکنید سپس نمک را به آن اضافه کنید پس از مخلوط کردن تخم مرغ، مخمر عمل آمده را به آن اضافه کنید، حالا نوبت آن رسیده که آرد را بر روی مواد الک کنید.

مرحله سوم

مقدار آرد در حدی باشد که شما یک خمیر لطیف و یکدست و پنبه ای داشته باشید. خمیر آماده شده را با دست برای ده دقیقه ورز دهید. روی ظرف خمیر را با پارچه بپوشانید و برای یک ساعت آن را در جای گرم قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا خمیر تقریباً آماده شده دوباره آن را ورز دهید تا پف خمیر را بگیرید. از این خمیر همه کاره و جادویی برای تهیه انواع غذا با پنیر پیتزا مثل: پیتزا و پیده و پیراشکی های خوشمزه خانگی می توانید استفاده کنید.نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 8 خرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.