طرز تهیه اوتمیل رژیمی

طرز تهیه اوتمیل رژیمی

اوتمیل رژیمی با جو پرک یک صبحانه کامل و کم کالری اما سیر کننده برای افرادی می باشد که به دنبال غذاهای رژیمی برای کاهش وزن می باشند. به خاطر پروتئین و فیبر بالا با مصرف کم این غذا احساس سیری می‌کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اوتمیل رژیمی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم صبحانه رژیمی دونفره
شیر کم چربیک لیوان
جو دوسر پرک شده۳-۴ ق غذاخوری
موز کوچکیک عدد
دانه چیا۱ ق
گردو۲ عدد
دارچین ‌به مقدار لازم

طرز تهیه اوتمیل رژیمی

مرحله اول

برای تهیه این صبحانه مقوی و سرشار از انرژی ابتدا به سراغ جو دوسر پرک شده رفته و آن را با شیر مخلوط کنید، ظرف حاوی شیر را بر روی اجاق گاز قرار داده و حرارت را در حالت ملایم تنظیم کنید.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که باید شیر را با حرارت ملایم بجوشانید با جو پرک شده با این حرارت باز شود، مواد را به آرامی و مداوم هم بزنید تا جو دوسر کاملا پخته شود و شیر شما غلیظ شود تقریبا برای ۲ الی ۳ دقیقه.

مرحله سوم

اکنون ظرف شیر را از روی حرارت بردارید و دانه چیا و گردوی خرد شده را به آن اضافه کنید کمی مخلوط کنید سپس نوبت به اضافه کردن دارچین می رسد، صبحانه رژیمی را بخوبی مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

کمی که از حرارت افتاد ظرف را برای یک الی دو ساعت درون یخچال قرار دهید. تقریباً بعد از گذشت دو ساعت این صبحانه خوشمزه و سرشار از انرژی شما آماده برای سرو شده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

مرحله پنجم

برای بالا بردن کالری این صبحانه لذیذ می توانید گردو و بادام و دانه چیا و میوه‌های خشک و عسل را در مقدار بیشتری به این غذا اضافه کنید و از آن برای رژیم های افزایش وزن استفاده نمایید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 14 اسفند 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.