طرز تهیه به پلو اصفهانی

طرز تهیه به پلو اصفهانی

طرز تهیه به پلو اصفهانی یک غذای سنتی جذاب و بسیار خوشمزه و معطر، تا زمانی که فصل میوه به می باشد حتماً از آن استفاده کنید و این غذا را در برنامه غذایی خود قرار دهید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه به پلو اصفهانی در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم
به درشتیک عدد
هویجسه عدد
مرغیک چهارم مرغ کامل
پیازیک عدد
سیردو حبه
برنجسه پیمانه
خلال پرتقال تلخی گرفتهسه قاشق غذاخوری
خلال بادامبه مقدار لازم
پودر هلکمی
زردچوبه و دارچینبه مقدار لازم
نمک فلفلبه مقدار لازم
زعفرانبه مقدار لازم
کرهدر صورت تمایل کمی

طرز تهیه به پلو اصفهانی

مرحله اول

در اولین گام باید مرغ را بپذیرید مرغ را همراه با پیاز و دو حبه سیر خرد شده و فلفل و زرد چوبه بپزید پس از اینکه کاملا پخته شد تکه های مرغ را ریش ریش کنید سپس به و هویج را به صورت درشت رنده نمایید.

مرحله دوم

یکی از نکات پخت غذا این است که به را باید با پوست رنده کنید و قسمت میانی آن را خارج کنید. مقداری روغن درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید پس از اینکه داغ شد به و هویج رنده شده را درون تابه بریزید.

مرحله سوم

تفت دادن به و هویج باید در حدی باشد که حجم مواد تقریباً نصف شود و سبک و نرم شوند. اکنون زمان آن رسیده که مرغ ریش ریش شده را همراه با خلال پرتقال و بادام به مواد رنده شده اضافه نمایید.

مرحله چهارم

بعد از اضافه کردن این مواد پودر هل را همراه با زردچوبه و دارچین و نمک و فلفل و زعفران دم کرده به مرغ اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند. حالا به سراغ برنج رفته و آن را آماده کنید.

مرحله پنجم

برنج را با مقداری نمک و روغن درون آب جوش بریزید و اجازه دهید تا نرم شود مراقب باشید که مغز برنج کمی سفت باشد. برنج را آبکش کنید و آب اضافی آن را بگیرید حالا روی برنج را با آب سرد پر کنید.

مرحله ششم

قابلمه را آماده کنید و چند عدد سیب زمینی را به صورت ورقه ورقه برش بزنید و با آن کف قابلمه را بپوشانید. مقداری برنج اضافه کنید سپس روی برنج را با مواد ترکیب شده پر کنید به همین منوال تا تمام شدن مواد ادامه دهید.

مرحله هفتم

سعی کنید از یک قابلمه کوچک استفاده کنید. در پایان روی برنج مقداری کره و دارچین و زعفران بریزید و درب قابلمه را ببندید و آن را بر روی حرارت متوسط اجاق قرار دهید تا برنج دم بکشد و آماده برای سرو شود.

منبع : khanume_khoone_

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 11 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.