طرز تهیه ترشی بامیه با گوجه

طرز تهیه ترشی بامیه مخلوط ترشی بامیه با گوجه به خانه برمیگردیم طرز تهیه ترشی بامیه خانم گل آور طرز تهیه ترشی بامیه با بادمجان طرز تهیه ترشی بامیه شکم پر ترشی بامیه با رب انار طرز تهیه ترشی بامیه شور ترشی بامیه با رب انار نی نی سایت

طرز تهیه ترشی بامیه مخصوص شهرهای جنوبی ایران. مصرف بامیه بخاطر طبع سردش برای افرادی که گرم مزاج هستند توصیه میشود. ادرار آور است. برای تقویت قوای جنسی مصرف کنید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بامیه با گوجه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

موادلازم
گوجه فرنگی۵عددمتوسط
سیر ۲حبه
بامیه یک کیلو
نمک وفلفل سیاه به مقدار لازم
سرکه به مقدارلازم
سبزی معطر ۵۰گرم
فلفل سبز۴عدد

طرز تهیه ترشی بامیه با گوجه

مرحله اول

برای تهیه این ترشی خاص و خوشمزه ابتدا باید گوجه فرنگی ها را بشویید و آنها را روی یک پارچه خشک پهن کنید تا آب اضافی آن گرفته شود و کاملا خشک شوند. به سراغ سیرها رفته و آنها را پوست بگیرید.

مرحله دوم

سبزی جعفری و نعنا و گشنیز را آماده کرده و آنها را در ابعاد ریز خرد کنید، از این سبزی ها برای معطر کردن ترشی استفاده می کنند. بامیه ها را شسته و مانند گوجه خشک کنید. سر بامیه ها را کمی کوتاه کنید، سعی کنید از بامیه سالم استفاده نمایید.

مرحله سوم

اگر قصد دارید ترشی شما ترد باشد سعی کنید بامیه ها را برای ۱۰ دقیقه به صورت آب پز آماده کنید. بعد از آبپز کردن بامیه آنها را درون آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شوند. گوجه و سیر را درون مخلوط کن ریخته و به صورت پوره آماده کنید.

مرحله چهارم

حالا سبزیجات را به آن اضافه کنید و بعد از آن نمک و فلفل سیاه را اضافه نمایید. حالا نوبت اضافه کردن بامیه ها میرسد، مخلوط ترشی را درون شیشه های تمیز و خشک بریزید. شیشه‌ ها را با سرکه پر کنید. بعد از ۱۰ روز ترشی آماده می‌باشد.

منبع:digpazkhaneh

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 17 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.