طرز تهیه اشکنه سیب زمینی و گوجه

 طرز تهیه اشکنه گوجه طرز تهیه اشکنه سیب زمینی ساده طرز تهیه اشکنه گوجه با رشته طرز تهیه اشکنه تهرانی طرز تهیه اشکنه ساده طرز تهیه اشکنه کرمانشاهی طرز تهیه اشکنه گوجه نیشابوری طرز تهیه اشکنه گوجه بیرجند

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی و گوجه غذاهای اصیل و سنتی با طعم بسیار خوشمزه و لذیذ، یکی از غذاهای کم هزینه و بدون دردسر ایرانی.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشکنه سیب زمینی و گوجه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پیاز۱ عدد بزرگ
گوجه۳ عدد
سیب زمینی۱ عدد
شنبلیله خشک۲ ق غ خ
نمک و فلفل سیاه و و زردچوبه
رب گوجه۱ ق غ خ
تخم مرغ۲ عدد
کره۵۰ گرم
روغن مایع۲ ق غ خ
آبغوره دلبخواهنصف فنجون

طرز تهیه اشکنه سیب زمینی و گوجه

مرحله اول

روغن و کره را درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهیم پس از اینکه داغ شد پیاز های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید پس از اینکه کمی پیاز تغییر رنگ داد گوجه خرد شده را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

حتماً پوست گوجه را بگیرید قبل از اضافه کردن. بعد از تفت دادن پیاز و گوجه زردچوبه را با فلفل سیاه و فلفل قرمز و نمک اضافه کنید حالا زمان آن رسیده که سیب زمینی خرد شده را همراه با رب گوجه فرنگی به غذا اضافه نمایید.

مرحله سوم

بعد از این که مواد کمی تفت داده شد سبزی شنبلیله را اضافه کنید و در پایان لیوان آب به غذا اضافه کنید و اجازه دهید تا به آرامی پخته و جا افتاده شود. در لحظات پایانی از چاشنی آبغوره استفاده کنیم البته دلبخواهی میباشد.

مرحله چهارم

بعد از اینکه غذا کاملا جا افتاده شد دو عدد تخم مرغ را درون کاسه ای جداگانه شکسته و هم بزنید، تخم مرغ ها را به اشکنه اضافه کنید و اجازه دهید تا برای ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم غذا بپزد. با نان سنگک و سبزی خوردن تازه نوش جان کنید.

منبع:zari_lif

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 31 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.