طرز تهیه کتلت گوشت

طرز تهیه کتلت رستورانی -طرز تهیه کتلت سیب زمینی با گوشت -طرز تهیه کتلت گوشت دونفره -طرز تهیه کتلت گوشت با سیب زمینی خام و پخته -طرز تهیه کتلت تهرانی -طرز تهیه کتلت گوشت با لپه -طرز تهیه کتلت گوشت ساده -طرز تهیه کتلت برای 4 نفر

کتلت گوشت یک غذای نونی و بسیار خوشمزه با طعم فوق العاده لذیذ و ظاهری جذاب، نکاتی که داخل دستور پخت ذکر شده اگر رعایت بشه صددرصد میتونید یک شام خوشمزه و لذیذ داشته باشید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت گوشت در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
سیب زمینی متوسط۴ عدد
پیاز متوسط۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
سبزی معطر خشک۱ ق غ
پودر سوخاری۲ ق غ
نمک و فلفل و زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه کتلت گوشت

مرحله اول

همراهان گرامی اولین کاری که انجام میدهید رنده کردن سیب زمینی و بعد از آن پیاز با رنده های ریز می باشد، پس از رنده کردن مواد آبی را که از آنها درون کاسه جمع شده است خالی کنید.

مرحله دوم

در حین رنده کردن سیب زمینی و پیاز را زیاد فشار ندهید تا آب آن ها کاملا گرفته و خشک نشوند. گوشت چرخ کرده را به پیاز سیب‌زمینی اضافه کنید سپس نوبت به اضافه کردن تخم مرغ و پودر سوخاری و سبزی معطر می رسد.

مرحله سوم

مایه کتلت را به خوبی با هم مخلوط کنید و در همان حال نمک و فلفل و زردچوبه را هم به آنها اضافه کرده و با دست به خوبی با هم ترکیب کرده و ورز دهید تا کاملاً مایه شما منسجم و یکدست شود.

مرحله چهارم

روی ظرف خود را حداقل برای ۳۰ دقیقه با سلفون بپوشانید و به آن استراحت دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شده و عطر و طعم ادویه ها به خورد گوشت و مایه کتلت خوشمزه و مجلسی برود.

مرحله پنجم

ماهیتابه را آماده کنید درون آن روغن ریخته و بر روی اجاق گاز قرار دهید و پس از اینکه روغن داغ شد از مواد برداشته و با دست به آن فرم دهید درون ماهی تابه بریزید و مشغول سرخ کردن آن شوید.

مرحله ششم

برای اینکه کتلت شما مغز پخت شود، زمانی که آن را درون ماهیتابه قرار می دهید به وسیله چنگال چند سوراخ بر روی آن ایجاد کنید دو طرف آن را سرخ کرده و همراه با نان و خیارشور و گوجه و سیب زمینی سرخ کرده و نوش جان کنید.

نکات قابل توجه

حتماً مواد را با رنده ریز آماده کنید. هنگام سرخ کردن حتماً شعله را کم کنید تا کاملاً مغز پخت شود. سبزی معطر شامل ترخون و مرزه و ریحان و نعنا و گشنیز میشود به صورت خشک و پودر شده در غذا استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 7 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.