طرز تهیه آش کلم برگ ارومیه

 طرز تهیه آش کلم سفید,طرز تهیه آش کلم قمری,طرز تهیه آش کلم با کشک,طرز تهیه آش کلم ارومیه,طرز تهیه آش کلم قمری تویسرکان,طرز تهیه آش کلم بروکلی,طرز تهیه آش کلم ترش,طرز تهیه آش کلم قمری اصفهان,طرز تهیه آش کلم و هویج,طرز تهیه آش کلم برگ با ماست,طرز تهیه آش کلم قمری کرمانی

آذربایجانی‌ها یک جشن پاییزی سنتی دارند در این جشن باشکوه یک آش خوشمزه و قدیمی را تهیه می‌کنند با نام آش کلم ارومیه. این آش در شهرهای ترک زبان و آذری دارای تنوع بالایی می‌باشد.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش کلم برگ ارومیه در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای آش کلم با کشک
نخود:۱پکلم برگ سفید: ۱ عدد کوچکنمک و فلفل و زردچوبه
لوبیا چیتی یا لوبیا قرمز:۱پسبزی آشکشک
بلغور گندم یا جو: نصف پهویج :۳عدد خرد شدهنعنا داغ
برنج:۱پپیاز: ۲ عدد بزرگپیازداغ

آش کلم ارومیه

۱

یکی از مهمترین نکات برای تهیه انواع آش این است که حبوبات را باید از چند ساعت قبل بخیسانید و در طول این ساعات آب آنها را دو یا سه مرحله عوض کنید با این کار می‌توانید نفخ حبوبات را تا حدود زیادی کاهش دهید.

۲

پیاز را خرد کرده و در مقدار کمی روغن تفت دهید بعد از اینکه پیازها سبک و شیشه‌ای شدند حبوبات را به آن اضافه کنید حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۳ ساعت حبوبات همراه با پیاز بپزد.

۳

در اواسط پخت باید برنج را به مواد اضافه کنید. بعد از اینکه برنج پخته شد کلم برگ خرد شده را همراه با هویج خرد شده به مواد اضافه کنید. حالا زمان آن رسیده که مقداری آب جوش به مواد آش اضافه کنید.

۴

بعد از گذشت ۱۰ دقیقه سبزی‌ها را اضافه کنید (سبزی آش شامل تره، جعفری، گشنیز، اسفناج،کمی ترخون) حالا زمان آن رسیده که ادویه‌ها را که شامل نمک و زردچوبه و فلفل و نعنا داغ می‌شود درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا با حرارت کم آش جا افتاده شود.

۵

در این مرحله می‌توانید از کشک هم استفاده کنید یا اینکه نسبت به سلیقه خود کشک را نگه دارید و در پایان با آن آش را تزیین کنید. اکنون این آش آذربایجانی آماده برای سرو می‌باشد نوش جان کنید.

منبع : azin_cook

 

آخرین بروز رسانی در : جمعه 6 بهمن 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.