طرز تهیه خورش فوری

طرز تهیه خورش فوری

خورش فوری که فقط برای پخت آن به ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارید این غذا مناسب برای زمانی است که شما تایم و حوصله کافی برای آشپزی ندارید.گردو را برای اینکه زمان پخت کوتاه تر شود حذف کرده ایم.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش فوری در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم‌ برای شام دونفره
پیاز۱ عدد
روغنبه میزان لازم
سینه مرغ۱ عدد
رب انار۲ ق غ
کره۲ ق غ
رب گوجهنصف ق غ
نمک و فلفل و شکربه میزان دلخواه
آرد۱ ق غ
آب۱ لیوان
زعفران دم کرده۲ ق غ
دارچینکمی

طرز تهیه خورش فوری

مرحله اول

ابتدا پیاز را برداشته و پوست آن را جدا کنید، سپس آن را به صورت نگینی خرد کرده و درون ماهیتابه ریخته و با مقدار کمی روغن تفت دهید سپس تکه های مرغ را به پیاز اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز و مرغ به خوبی سرخ شدند یک قاشق غذاخوری کره را همراه با دو قاشق غذاخوری سر پر رب انار به مواد خورش ساده اضافه کنید و کمی با همدیگر مخلوط کرده و تفت دهید.

مرحله سوم

حالا نوبت به اضافه کردن یک قاشق پر رب گوجه‌فرنگی و پس از آن ادویه و نمک و فلفل میرسد مواد را مخلوط کرده سپس دارچین و شکر را به خورشت اضافه کنید پس از انجام این کار نوبت به اضافه کردن مقداری آب می رسد.

مرحله چهارم

برای اینکه آب خورشت شما غلیظ و لعاب دار شود می توانید یک قاشق غذاخوری آرد را با با آب سرد مخلوط کنید و آن را از صافی رد کرده و درون خورشت بریزید، سپس خورش را فوری هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

مرحله پنجم

حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا خورشت جا افتاده شود. در هنگام سرو می‌توانید مقداری ادویه و پودر دارچین و زعفران دم کرده را همراه با کره به غذا اضافه کنید تا طعم و مزه آن را دوچندان نمایید.

مرحله ششم

طعم و مزه خورش به کره و زعفران و رب انار بستگی دارد، بدون این مواد از پخت خورش خودداری کنید. یک کته خوشمزه با برنج ایرانی تهیه کنید و در کنار این خورشت مجلسی سرو نمایید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 12 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.