طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان

 طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان برای 4 نفر- ته چین مرغ و بادمجان برای ۳ نفر -فیلم ته چین مرغ و بادمجان -ته چین مرغ و بادمجان رزا منتظمی- طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان در پلوپز- طرز تهیه ته چین بادمجان- طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان برای 8 نفر -طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان بدون ماست

ته چین مرغ و بادمجان غذای بسیار خوشمزه و لذیذ مناسب برای شام و ناهار در کنار جمع گرم خانواده. شما می توانید با پخت انواع غذاهای ایرانی و اصیل سفره های خود را رنگین و جذاب نمایید.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳لیوان
 فیله مرغبه مقدار لازم
ماست پرچرب همزده۱لیوان
روغننصف لیوان
تخم مرغ۱عدد کامل و ۲عددزرده
هلنوک قاشق چایخوری
زعفرون غلیظبه مقدار لازم
فلفل سیاه۱/۴قاشق چایخوری
زرشکبه مقدار لازم
بادمجان۲عدد متوسط

طرز تهیه ته چین مرغ و بادمجان

مرحله اول

برای پخت یک ته چین فوق خوشمزه ابتدا باید فیله مرغ را مزه دار کنید برای مرینیت مرغ باید از پیاز و زعفران و آبلیمو و نمک و فلفل استفاده کنیم فیله مرغ را همراه با این مواد درون یک کاسه شیشه ای ریخته و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

روی کاسه را با سلفون بپوشانید و آن را برای ۳ الی ۴ ساعت درون یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ مزه دار شود. من برای پخت این مرغ از ساندویچ ساز استفاده کردم، صفحه گریل ساندویچ ساز را چرب کنید.

مرحله سوم

سپس فیله های مرغ را درون دستگاه قرار داده و درب آن را ببندید تا دو طرف فیله ها طلایی رنگ شود سپس فیله های سرخ شده را با چاقو برش بزنید. اگر از سینه مرغ استفاده می کنید باید به روش دیگری آن را آماده کنید.

مرحله چهارم

پس از اینکه سینه مرغ را مزه‌دار کردید آن را همراه با پیاز و ادویه ها و مقداری آبلیمو و آب درون قابلمه ریخته و بصورت آبپز آماده کنید. پس از آب پز شدن مرغ را ریش ریش کرده و درون ماهیتابه با کمی روغن و زعفران سرخ کنید.

مرحله پنجم

در قسمت بعدی و پس از آماده شدن مرغ بادمجان ها را به صورت حلقه ای برش زده بر روی برش های بادمجان مقداری نمک بپاشید و بعد از ۲۰ دقیقه آن ها را شسته و درون آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله ششم

اکنون زمان آن رسیده که بادمجانها را در ماهیتابه ریخته و با مقداری روغن آنها را سرخ کنید پس از آماده شدن بادمجان ها سراغ برنج رفته و آن را کمی زنده تر از همیشه به صورت آبکش مهیا نمایید.

مرحله هفتم

یک کاسه بزرگ که برنج کاملاً در آن جا شود آماده کنید، ابتدا درون کاسه تخم مرغ را بشکنید سپس به آن هل و زعفران و فلفل را اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط کنید حالا نوبت به اضافه کردن روغن و ماست می رسد.

مرحله هشتم

مایه ته چین را به خوبی با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود سپس برنج آبکش شده را به این مواد اضافه کرده و خیلی آرام و با صبر و حوصله با مواد مخلوط کنید. حالا باید قابلمه را آماده کنید.

مرحله نهم

کف قابلمه را با کمی روغن چرب کنید سپس نیمی از برنج مخلوط شده را درون قابلمه ریخته و آن را با پشت قاشق فشار داده تا کاملاً منسجم و صاف شود. فیله های مرغ آماده شده را اضافه کنید.

مرحله دهم

اینجا می‌توانید از مقداری زرشک هم استفاده کنید سپس نوبت به چیدن بادمجان‌ها بر روی فیله های مرغ می رسد. پس از انجام این مراحل الباقی برنج مخلوط شده را به مواد درون قابلمه اضافه کنید.

مرحله یازدهم

زمان دم گذاشتن برنج فرارسیده است، برای ۴۰ دقیقه برنج را دم کنید. در اواخر پخت مقداری زرشک را آماده کرده درون ماهی تابه ریخته و با کمی کره تفت دهید. بعد از آماده شدن برنج با زرشک های سرخ شده ته چین را تزیین کنید.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام های پاتوق و لینک مستقیم بلا مانع است.